مدیرآموزش وپرورش شهرستان درمیان:

مانور زلزله و ایمنی آماده باش عمومی است

مدیرآموزش وپرورش شهرستان درمیان گفت: مانور زلزله و ایمنی آماده باش عمومی است.

کد مطلب: ۶۸۸۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانا از خراسان جنوبی ،مراسم نوزدهمین مانورسراسری ایمنی وزلزله امروزشهرستان درمیان با حضورروحانیت ،فرماندار ،مسئولین وروسای ادارات،نیروهای نظامی وانتظامی،مدیرآموزش وپرورش شهرستان درمیان ،معاونین وجمعی ازکارشناسان ،همکاران ودانش آموزان درهنرستان شبانه روزی کاردانش تلاش شهراسدیه برگزارگردید.


در این مانور که با حضور کلیه عوامل کمیته مدیریت بحران شهرستان برگزار شددانش آموزان آموخته های خود را در مورد ایمنی در برابر زلزله به صورت عملی به نمایش گذاشته و با شرایط بحران و زلزله و نحوه امدادگری و امدادرسانی و چگونگی مقابله با این حادثه آشنا شدند که نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، فوریتهای پزشکی، انتظامی و ... پس از نخستین لحظات بروز زلزله نمادین در محل حاضر و نسبت به برقراری کمربند حفاظتی و امداد مجروحان پرداختند.

سیدحسین مهرانفر مدیرآموزش وپرورش شهرستان درمیان درحاشیه برگزاری این مراسم ضمن عرض خیرمقدم وخوش آمد گویی وتقدیر وتشکر از تمام دست اندرکاران عوامل برگزاری این مانورخاطر نشان کرد: حوادث طبیعی هیچگاه خبر نمی دهند و به همین دلیل باید با همه توان برای مقابله با بحران ها تلاش کنیم و تدابیری داشته باشیم تا برای کاهش تلفات و خسارات آماده باشیم که برگزاری مانورها و کلاس های آموزشی از این نمونه است.


وی درادامه ازبرگزاری نوزدهمین مانورسراسری زلزله وایمنی درمدارس با شعار"مدرسه ایمن،جامعه تاب آور در بیش از200مدرسه و با مشارکت حداکثری دانش آموزان همزمان بامدارس سراسر کشور خبرداد.


مهران فر درادامه در مورد اهمیت این آموزشها برای دانش آموزان خاطر نشان کرد: : ارایه این آموزشها و این مانور برای دانش آموزان موجب می شود که آنها در برخورد با حوادث طبیعت آمادگی کامل را داشته باشند و با برخورداری از این آموزشها در روبه رو شدن با حوادث طبیعت از جمله زلزله کاهش تلفات را در جامعه داشته باشیم و دانش آموزان با سرعت عملی که پیدا می کنند، بهترین تصمیم را در این شرایط بحرانی بگیرند.


وی افزود: آموزش و پيشگيري مهمترين ركن جهت كاهش خسارات ناشي از بلاياي طبيعي است و اين آموزش به دانش آموزان مي تواند تاثير بسزايي داشته باشد.


مدیرآموزش وپرورش شهرستان درمیان اظهار داشت: راهبرد اساسی از برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس، فراهم نمودن زمینه ارتقای مشارکت دانش آموزي و ترویج فرهنگ ایمنی در برابر زلزله است.


وی با بیان اهمیت برگزاری مانور زلزله گفت: هدف از برگزاری مانورها رسیدن به مرز آمادگی کامل است زیرا با شناسایی نقاط ضعف در هر دوره از تکرار آن در مرحله بعد جلوگیری خواهد شد.


مهران فر با بیان اینکه این مانور سراسری با هدف افزایش سطح آگاهی و ایمنی دانش آموزان در برابر زلزله برگزار می شود، افزود: در این مانور همه آموزش های لازم وایمنی قبل از زلزله و حین و بعد از زلزله به دانش آموزان برای انجام واکنش درست و به موقع در زمان وقوع زلزله داده می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار