برگزاری همایش مبارزه با مواد مخدر در مدارس ناحیه یک بهارستان

به منظور آگاه سازی دانش آموزان از خطرهای ناشی از عوامل اعتیاد ، همایش مبارزه با موادمخدر باحضور مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان ،سرهنگ سلیمان زاده رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر ،نماینده اداره بهزیستی به صورت نمادین در آموزشگاه حضرت آمنه برگزار شد.

کد مطلب: ۶۸۶۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران ،دراین مراسم لطفی مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در سخنانی با بیان اینکه موادمخدر جامعه و خانواده ها را هدف قرار داده ، بیان کرد: افراد سودجو با روش های فریبکارانه و وسوسه انگیز، خانواده ها و جوانان را هدف قرار داده و تلاش می کنند آنان را به بلای خانمانسوز اعتیاد آلوده کنند.

وی در ادامه گفت: مساله اعتیاد برای دانش آموزان یک زنگ خطر جدی است که با هوشیاری و دقت در دوستی با دیگران و گوش دادن به نصیحت ها و راهنمایی های والدین و معلمان هیچ خطری نمی تواند به دانش آموزان آسیب بزند.

لطفی عنوان کرد: مهارت نه گفتن از مهم ترین مهارتهای زندگی موفقیت آمیز است، ما به دنیا نیامدیم تا آرزو و خواسته هر کسی را برآورده کنیم،چرا که گاهی نیاز و خواسته خود ما هم از اهمیت بالایی برخوردار است و ما تنها تا حدی می توانیم با دیگران همراه باشیم و رضایتشان رو به دست بیاوریم که حقوق خودمان پایمال نشود و از زندگی و اهداف خودمان دور نشویم .

وی ادامه داد:برخی والدین به فرزندان خود می آموزندکه همیشه باید به حرف بزرگ ترها گوش کرد و همیشه حق با بزرگ ترهاست اما در واقع، این آموزش کاملا غلط است و کودک باید یاد بگیرد که گاهی هم به خواسته های دیگران «نه» بگوید چون در غیر این صورت کودک خود را تسلیم هر نوع خواسته بیمارگونه و آزاردهنده ای خواهد کرد.

شایان ذکر است، هوشیاری دانش آموزان ، ارائه آموزش های جلوگیری از گرایش به مواد مخدر در جامعه ،فرهنگ سازی از خطرات موادمخدر و ریشه کنی موادمخدر از دیگر اهداف همایش مبارزه با مواد مخدر در مدارس ناحیه یک بهارستان بود.

/خبرنگار:زهرا فنحعلی زاده/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار