معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خبرداد:

صدور پروانه به 61 رشته صنایع دستی در استان اردبیل

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تاکنون به 61 رشته صنایع دستی پروانه تولید صادر شده است.

کد مطلب: ۶۸۵۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،علیرضا دباغ عبداللهی افزود: سالانه بالغ بر 700 پروانه تولید در استان اردبیل صادر می شود .
وی با اشاره به ثبت پروانه تولید 17 هزار نفر فعال صنایع دستی در سامانه اینترنتی، گفت: علاوه بر این بیش از 10 هزار نفر نیز بدون پروانه تولید در رشته های مختلف صنایع دستی فعالیت دارند .
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان اردبیل افزود: 16 اثر صنایع دستی استان در فهرست آثار ناملموس به ثبت رسیده و تاکنون 34 نشان ملی مرغوبیت، سه نشان مرغوبیت یونسکو و سه نشان ملی جغرافیایی به تولیدات استان اعطا شده است .

دباغ عبداللهی با بیان اینکه صنایع‌دستی سالانه به اشتغال هزار نفر در استان کمک می کند، گفت: 9 مرکز آموزشی و 250 باب فروشگاه صنایع‌دستی در این استان دایر است .
وی افزود: تاکنون هزار و 810 مجوز مشاغل خانگی در سطح استان ارائه شده است و سه هزار و 184 نفر در 37 رشته صنایع‌دستی بیمه شدند .
دباغ عبداللهی با تأکید به پتانسیل بالای صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: به ویژه تولیدات استان قابلیت صادراتی داشته و در وضعیت فعلی ارزش سالانه صادرات صنایع دستی این استان 500 هزار دلار برآورد شده است .
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اردبیل گفت: برای توسعه فروش تولیدات می بایست از ظرفیت فضای الکترونیک استفاده شود .
وی با بیان اینکه راه اندازی کمپین تخصصی صادرات خرده فروشی فرصتی برای معرفی تولیدات در فضای مجازی است، گفت: به واسطه اقداماتی از این قبیل می‌توانیم سهم خود از بازارهای بین المللی را ارتقا دهیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار