همزمان با اربعین حسینی/

حرم تا جمکران، بین الحرمین جاماندگان قافله کربلا شد

همزمان با سالروز اربعین حسینی، اقشار مختلف مردم قم به یاد پیاده روی عاشقان سیدالشهدا(ع) از نجف تا کربلا، مسیر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران را پیاده روی کردند.

کد مطلب: ۶۸۲۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، در مراسم معنوی و با شکوه پیاده روی و عزاداری به سمت مسجد مقدس جمکران که از ساعت ۱۴ بیستمین روز از ماه صفر و بعد از قرائت زیارت اربعین در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز شد، دلباختگان اباعبدالله الحسین(ع) بعد از طی مسیری هفت کیلومتری از مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) برای عرض تسلیت این روز جانسوز به حضرت صاحب الامر(عج) خود را به مسجد مقدس جمکران رساندند .
موج جمعیت عزادار سیدالشهدا(ع)؛ ساعاتی قبل از برگزاری مراسم راهپیمایی خود را به حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) و ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) رساندند و با حالی محزون و چشم‌هایی اشک بار، فرج منتقم خون خدا را فریاد زدند .
حضور جمعیت عاشق در این مراسم به اندازه‌ای بود که بعد از حدود دو ساعت از شروع راهپیمایی ابتدای جمعیت در نزدیکی‌های مسجد مقدس جمکران بود، اما خیل جمعیت هنوز حرکت خود را از حرم مطهر فاطمه معصومه(س) آغاز نکرده بودند .
اقشار مختلف مردم قم، عصر اربعین سالار شهیدان در هوای سوزناک و سرد این روزهای قم، با سربندهای یا حسین(ع) یازهرا(س)، یا زینب(س)، کلنا عباسک یا زینب(س) و با در دست داشتن پرچم‌هایی با رنگ‌های سرخ، سبز و مشکی که بر روی آن‌ها لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا مهدی(عج) نقش بسته بود آمدند تا تسلی دهنده قلب قطب عالم امکان حضرت ولیعصر(عج) باشند .
در روزهای گذشته بسیاری از عاشقان سیدالشهدا(ع) از شهر مقدس قم راهی کربلای معلی شدند تا در روز اربعین حسینی زائر اباعبدالله الحسین(ع) باشند، اما جامانده‌های این قافله در این روز به این نیت در این مراسم راهپیمایی باشکوه حرم تا جمکران شرکت کردند تا سالهای آینده برایشان مقدر شود که مسیر نجف تا کربلا را با پای پیاده بپیمایند و ضریح منور امام حسین(ع) که در قم ساخته شد را آغوش بگیرند .

حضور عاشقان سیدالشهدا(ع) در مراسم پیاده روی روز اربعین از حرم تا جمکران به اندازه‌ای چشمگیر و باشکوه بود که شبکه‌های مختلف مبادرت به پخش مستقیم این راهپیمایی کردند .
خادمان حرم کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران نیز در ابتدای صف راهپیمایان قرار داشتند و سیاهپوشان اربعین حسینی از زن و مرد و پیر و جوان و نوجوان نیز با چهره‌هایی محزون در حالی که زیر لب ذکر یا حسین(ع) یا حسین(ع) داشتند با حضور عاشورایی خود، عشق بی‌انتهای خود را به سید و سرور شهیدان به تصویر کشیدند .
خیل عزاداران حسینی با حضور در مسجد مقدس جمکران که شبستان اصلی این مسجد را پر کرده بودند، زیارت ناحیه مقدسه که اشکواره صاحب الزمان(عج) بر جد غریبش است را قرائت کردند و مداحان اهل بیت(ع) نیز در مصیبت جانگداز سیدالشهدا(ع) مرثیه سرایی و نوحه خوانی کردند .

دو شهید مدافع حرم نیز در مراسم امروز مسجد مقدس جمکران، با حضور پرشور عاشقان اباعبدالله تشییع شدند.

/ حسین باریکلو /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار