خدمات رسانی 600 دستگاه وسیله نقلیه عمومی به جاماندگان اربعین در شهرری

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ویژه شهرستان ری گفت: 600 دستگاه اتوبوس، ون و تاکسی بصورت رایگان برای جابجایی جاماندگان اربعین حسینی در شهرری خدمات رسانی می کنند.

کد مطلب: ۶۸۱۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، هادی تمهیدی در چهارمین جلسه هماهنگی ستاد اربعین شهرستان ری با اشاره به اینکه امسال پنجمین سال برگزاری راهپیمایی پرشور جاماندگان اربعین حسینی در شهر تهران برگزار می شود، افزود: علاوه بر اینکه مترو در روز اربعین خدمات رایگان ارائه می دهد، این تعداد از وسیله نقلیه نیز در شهرستان ری برای انتقال زائران به مترو و محله های شهرستان ری و تهران از ضلع جنوب حرم، میدان شهرری و سه راه ورامین تدارک دیده شده است.
وی تصریح کرد: امسال ایستگاه های صلواتی که در طول مسیر به زائران خدمات پذیرایی و بسته های فرهنگی ارائه می کنند به نسبت سال های گذشته رشد چشمگیری داشته اند.
وی ادامه داد: سرویس بهداشتی تمامی نهادهای دولتی مانند مدارس، حسینیه ها و مساجد در طول مسیر به روی زائران حسینی جهت ارائه خدمات بهداشتی باز خواهد و علاوه بر این 120 چشمه سرویس بهداشتی سیار در اطراف حرم برای استفاده زائران جانمایی شده است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرری در خصوص خدمات پزشکی به راهپیمایان نیز گفت: بیمارستان های فیروز آبادی و هفت تیر با کادر کامل درمانی و 20 دستگاه آمبولانس هلال احمر و اورژانس در روز اربعین به صورت آماده باش در خدمت زائران عبدالعظیم(ع) خواهند بود.
وی همچنین با اشاره به اینکه ظرفیت حرم عبدالعظیم(ع) گنجایش 50 هزار نفر را دارد و پیش بینی می شود؛ بیش از یک میلیون نفر در مراسم معنوی پیاده روی جاماندگان اربعین شرکت خواهند کرد، اظهار داشت: زائران تا حد امکان از نشستن و استقرار بلند مدت در حرم امتناع کنند تا سایر کسانی که در این مراسم معنوی شرکت کرده اند بتوانند از فضای روحانی حرم سید الکریم(ع) بهره ببرند.
وی اظهار کرد: تمامی دستگاه های اجرای شهرستان ری در حوزه پشتیبانی، بهداشتی، امنیتی و ترافیک آمادگی کامل برای پذیرای از زائران جاماندگان حسینی را دارند.
به گزارش ایرنا، کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) استان تهران با عنوان جاماندگان کربلای حسینی امسال برای پنجمین سال پیاپی با پای پیاده عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شدند.
سال گذشته بیش از یک میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند و امسال هم در روز اربعین ساعت 6 صبح در میدان امام حسین (ع) گرد هم می‌آیند و به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حرکت می‌کنند.
آستان مقّدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و در کنار آن بارگاه شریف حضرات حمزه(ع) و طاهر(ع) در شهرری از قرن سوّم تاکنون، به عنوان یکی از مشهورترین اماکن زیارتی و سیاحتی ایران مورد توجّه و عنایت دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است.
شایان ذکر است ،حضرت عبدالعظیم(ع) از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است و در مدّت 79 سال عمر با برکت خود با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمّدتقی(ع) و امام علیّ النّقی(ع) مقارن بوده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار