معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان البرز مطرح کرد:

برگزاری جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان کرج با حضور فرماندار کرج

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان البرز از برگزاری جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان کرج با حضور فرماندار کرج خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۰۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا البرز از روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان البرز، جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان کرج با حضور فرماندار و سایر اعضاء کرج درمحل فرمانداری کرج برگزار گردید .
الهویی با تشکر ازدستگاه ها وحضور موثر فرماندار کرج در ساماندهی فعالیت ها و حسن تدبیر مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در توسعه فعالیت های سوادآموزی، از هماهنگی و همکاری تنگاتنگ عوامل مرتبط در فعالیت های سوادآموزی تقدیر وتشکر نمود و اظهار داشت : چنانچه بر اساس برنامه عمل شهرستان و برنامه ریزی درست کارها در عرصه سوادآموزی حرکت کنیم یقینا شاهد موفقیت های بیش از پیش در حوزه های کمیت وکیفیت خواهیم بود .
وی افزود: حرکت بر اساس برنامه و تقویم اجرایی وتعیین جایگاه واقعی و رصد فعالیت ها از نقطه شروع تا مقصد با بررسی دقیق فرایند فعالیت ها از عوامل موثری است که ضمن کاهش زمان رسیدن به هدف، کیفیت و رضایت مندی از فعالیت ها را تضمین می نماید . معاون سوادآموزی در ادامه گفت: احصای مجدد شرح وظایف دستگاه ها وتعیین انتظارات از آنان وانجام وظایف محوله با رویکرد بهره مندی از نظرات فرماندار شهرستان و سایر روسای دستگاه های مرتبط با اولویت رعایت سیاست ها ودستورالعمل های سازمان نهضت سوادآموزی را از مهمترین عواملی بیان داشت که شایسته است در این شورا به جد پیگیری شود .
الهویی ارتقاء مراتب استانی در فعالیت های سوادآموزی وکسب مقام قابل تقدیر از سازمان نهضت سوادآموزی را مرهون همکاری دستگاه ها وهدایت امور توسط مدیر کل آموزش وپرورش و همراهی مجدانه فرمانداران وبخشداران دانست واظهار داشت: حفظ این مقام ازکسب این مقام کم اهمیت تر نیست و تلاش مضاعف برای حفظ جایگاه وارتقاء فعالیتها مورد انتظار است .
توانمند سازی آموزش دهندگان، تجهیز امکانات آموزش برای سوادآموزان، برگزاری جلسات قطبی رابطین سوادآموزی، حضور دستگاهها در بازدید از کلاس های درس، توسعه ارتباط دستگاه ها با دبیرخانه سوادآموزی شهرستان، تولید محتوای بومی را از شاخه فعالیتهایی دانست که پیرو مصوبه جلسه قبلی در استان به جد دنبال گردید و الحمدالله نتایج خوبی را شاهد بودیم .
وی طرح های خواندن با خانواده، حلقه های کتابخوانی، آموزش با تبلت، آموزش همراه الگوی حرفه و مهارت آموزی، طرح کلید بهشت را ملی وکشوری خواند و از خدمات سازمان نهضت سوادآموزی و مدیریت کل آموزش وپرورش استان البرز وروسای مناطق در اجرای با کیفیت طرح ها تقدیر وتشکر نمود .
الهویی درتاکید تذکرات فرماندار کرج، ایجاد و توسعه مراکز یادگیری محلی را تجربه مفید و اثر بخش سایر کشورها وجمهوری اسلامی ایران برشمرد و با ارائه نمونه های بارز خدمات از قبیل آموزش سواد خواندن ونوشتن وتعمیق وثبت یادگیری، حرفه آموزی و مهارت آموزی و دست یابی به یک زندگی مطلوب و عالمانه ، نجات خانواده ها از محرومیت ها وآسیب های اجتماعی ومبارزه فرهنگی با جهل ونداری ، ایجاد اشتغال زود بازده جهت امرار معاش مطلوب وآشنایی بیشتر با دین و ارزش های اسلامی با هدف ایجاد و تقویت هویت دینی و فرهنگی و... بیان نمودند و نوید راه اندازی مراکز یادگیری در منطقه محمد شهر ناحیه3 و زندان های مستقر در ناحیه4 و سرعت بخشی به تاسیس آن مراکز را از روسای محترم مناطق وپشتیبانی فرماندار محترم تقاضا نمود .
فرماندار کرج ضمن تقدیر و قدر دانی از فعالیت های انجام شده در عرصه سوادآموزی شهرستان کرج به اهمیت توسعه و راه اندازی مراکز یادگیری محلی تاکید نمود و بیان داشتند که کلاس های درس باید با افراد مجرب وصاحب اندیشه اداره شود تا سختی های ما در شناسایی وجذب سوادآموزان در کلاس به نتیجه برسد و سوادآموزان با علاقه مندی آموزش را دنبال کنند و طعم زندگی بهتر را تجربه کنند.

وی افزود: هوشیاری عوامل مرتبط با این خانواده ها را در مباحث آسیب های اجتماعی وفرهنگی مهم است و از آن جایی که کمبود سواد را عامل آسیب به خود وآسیب به جامعه می دانند بسیج عمومی و همت همگانی را برای رفع این معضل ضروری دانست.

در پایان فرماندارشهرستان کرج نسبت به پیگیری مصوبات و تلاش دستگاه ها خصوصا آموزش وپرورش تاکید نمود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار