همایش آسیب شناسی اجتماعی مدیران و معاونین آموزشی و پرورشی در قوچان

مدیر دبیرستان شاهد عرفان قوچان عنوان کرد: با توجه به گسترش فضای مجازی در خانواده ها و همچنین بر اساس آمارهای بدست آمده از پژوهش های انجام شده در راستای کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه برای نوجوانان، نیازمند آموزش های لازم در این زمینه هستیم .

کد مطلب: ۶۷۸۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی ،رجبعلی جنگی مدیر دبیرستان شاهد پسرانه عرفان قوچان اظهار داشت: ما با رصد و پیشگیری آسیب های اجتماعی باید خانواده ها را در زمینه های مختلف و فرهنگ سازی، خانواده ها را واکسینه فرهنگی کنیم. دشمن دارد از همه ابزار و روش های نوین برای ضربه زدن به خانواده ها استفاده مي کند و ما هم باید علوم و آگاهی های خود را نسبت به مسائل روز تقویت و بروزرسانی کنیم تا بتوانند در جامعه تاثیرگذار باشیم.

وی افزود: مطالعه انحرافات و کجروی های اجتماعی و به اصطلاح، آسیب شناسی اجتماعی (Social Pathology) عبارت است از مطالعه و شناخت ریشه بی نظمی های اجتماعی. در واقع، آسیب شناسی اجتماعی مطالعه و ریشه یابی بی نظمی ها، ناهنجاری ها و آسیب هایی نظیر بیکاری، اعتیاد، فقر، خودکشی و...، همراه با علل و شیوه های پیش گیری و درمان آن ها و نیز مطالعه شرایط بیمارگونه و نابسامانی اجتماعی است.

جنگی گفت: به عبارت دیگر، مطالعه خاستگاه اختلال ها، بی نظمی ها و نابسامانی های اجتماعی، آسیب شناسی اجتماعی است؛ زیرا اگر در جامعه ای هنجارها مراعات نشود، کجروی پدید می آید و رفتارها آسیب می بیند. یعنی، آسیب زمانی پدید می آید که از هنجارهای مقبول اجتماعی تخلفی صورت پذیرد. عدم پای بندی به هنجارهای اجتماعی موجب پیدایش آسیب اجتماعی است.لذا همایش مدیران و معاونین آموزشی و پرورشی متوسطه دوره دوم با محوریت آسیب شناسی اجتماعی و جلوگیری از جرم توسط معاونت محترم متوسطه شهرستان روز سه شنبه هفته جاری ساعت هیجده در سالن همایشهای شادروان اکرامی برگزار می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار