همزمان با سراسر کشور؛

بیستمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی درمدارس استان اردبیل برگزار شد

همزمان با سراسر کشور 180 هزار دانش آموز اردبیلی در بیستمین دوره از انتخابات شوراهای دانش آموزی شرکت کردند.

کد مطلب: ۶۷۷۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، در مراسم استانی بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی که در مدرسه شاهد شهید اصغری مدیریت آموزش وپرورش ناحیه ی 2 اردبیل با حضور مسوولان استانی برگزارشد، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: 30 هزار دانش آموز به عنوان نامزد این دوره از انتخابات ثبت نام کرده اند و 13 هزار دانش آموز نیز عضو شوراهای دانش آموزی خواهند شد.

احمدناصری با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در 18 هزار مدرسه استان بعمل آموده است، خاطرنشان ساخت: برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید دانش آموزان خود را برای آینده آماده کنندکه در این زمینه باید خودباوری مسئولیت پذیری دانش‌آموزان ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان نقش مهمی در عرصه‌‌های مختلف اجتماع دارند اظهار داشت: برای حضور دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان در عرصه‌های مختلف جامعه آماده‌سازی آنان امری مهم است که شورای دانش آموزی فرصت سهیم شدن این آینده‌سازان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و آمادگی برای حضور در این عرصه‌ها را ایجاد می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر تمرین وظیفه شناسی دانش‌آموزان در انتخابات شورای دانش‌آموزی افزود: انتخابات شورای دانش آموزی تمرینی برای مشارکت‌های اجتماعی دانش‌آموزان ، یادگیری انتخاب درست و تمرینی برای وظیفه شناسی دانش‌آموزان است و باید از این فرصت بهره لازم برده شود .

ناصری همچنین انتخاب را به عنوان یک مهارت در عرصه زندگی عنوان کرد و گفت: انتخاب مهارتی است که دائما در زندگی با آن مواجه هستیم .

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان برای اینکه بتوانیم یک شهروند خوبی باشیم ناگزیر باید رفتارها و مهارت های اجتماعی را فرابگیریم که شوراهای دانش آموزی فضای تمرینی برای دانش آموزان است تا آنان را در آینده به یک شهروند خوب تبدیل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار