معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

توجه به اصول پدافند غیرعامل در راستای کاهش تهدیدات و خطرات ناشی از آن

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: همچنان که افزایش آمادگی نیروهای مقتدر جمهوری اسلامی و تقویت توان دفاعی کشور، مهم است توجه به اصول پدافند غیرعامل و تقویت این موضوع در کشور نیز به همین اندازه و شاید بیشتر، در راستای کاهش تهدیدات و یا خطرات ناشی از آن حائز اهمیت است.

کد مطلب: ۶۷۶۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی‌فر در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان. با اشاره به تنوع تهدیدات در حوزه پدافند غیرعامل، اظهار کرد: با توجه به این موضوع، لازم است به صورت تخصصی، سازمان یافته و علمی در این حوزه بیش از پیش توجه کرده و اقدامات و برنامه‌های پیش بینی شده را اجرا کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم افزایش آموزش و فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیرعامل تاکید کرد و ادامه داد: فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی توسط سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی، رسانه‌های جمعی و بخصوص صدا و سیما باید افزایش یابد.
شهرتی‌فر در ادامه اظهار کرد: تمامی سازمان‌ها و دستگاه های اجرایی باید یک مشاور امنیتی و متخصص در حوزه پدافند غیرعامل داشته باشند.
وی با اشاره به بخشی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در استان در حوزه زیستی و سایبری تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون توجه بسیار خوبی به موضوعات مربوط به این دو کارگروه شده است و امیدواریم بقیه کارگروه های مربوطه نیز فعال شده و در صورت لزوم، قرارگاه های مربوطه نیز فعال تر شده و گزارشات و آخرین وضعیت این کارگروه ها در جلسات آتی ارائه شود.
وی از آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان و متولیان مربوطه برای برگزاری رزمایش زیستی استان خبر داد و اظهار کرد: این موضوع همچنان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استان است و تلاش می‌کنیم به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
شهرتی فر بر لزوم راه اندازی شورای مجازی استان و پیشگیری از جرایم فضای مجازی استان با هماهنگی قرارگاه سایبری تاکید کرد و ادامه داد: باید از این پس نیز همچون گذشته، تمامی پروژه های عمرانی استان، پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند.
وی همچنین اظهار کرد: تمامی دستگاه های اجرایی استان می توانند یک درصد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای خود را در ارتباط با پدافند غیرعامل، هزینه کنند.
احمد جهانسری، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری نیز در این نشست با تاکید بر لزوم افزایش فرهنگسازی در زمینه موضوع پدافند غیرعامل و لزوم رسیدن به یک گفتمان مشترک در این حوزه، تصریح کرد: خوشبختانه در طول سه سال گذشته ارتباط اداره کل پدافند عیرعامل استان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بیش از پیش افزایش یافته و معتقدیم که اصول گفتمان پدافند غیرعامل باید از دانشگاه ها به بدنه جامعه راه یابد.
وی همچنین عنوان کرد: 13 شرکت بزرگ ساختمانی نیز پس از کسب آموزش های لازم توانسته اند گرید پدافند غیرعامل کسب کنند.
رزمایش بزرگ زیستی برگزار می شود
سردار عباسقلی‌زاده، جانشین سپاه عاشورا نیز در این جلسه از برگزاری رزمایش بزرگ زیستی استان در سه ماهه سوم سالجاری خبر داد.
وی افزود: این رزمایش در سه شهرستان تبریز، سراب و مرند برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار