در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

پیمایش فعالیت مدارس طبیعت/4 استان‌ دارای بیشترین مدرسه طبیعت

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه درخواست راه اندازی 65 مدرسه طبیعت در دست بررسی است از پیمایش و نظارت بر فعالیت این مدارس در سطح کشور خبر داد.

کد مطلب: ۶۷۵۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد

محمد درویش در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به فعالیت مدارس طبیعت در سطح کشور اظهارداشت: یکی از اقداماتی که در راستای آموزش های محیط زیستی به دانش آموزان در طول چهارسال گذشته انجام شده راه اندازی مدارس طبیعت است که در حال حاضر در 22 استان کشور تعداد 55 مدرسه طبیعت وجود دارد.

ایجاد 500 مدرسه طبیعت تا پایان برنامه ششم توسعه

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه 65 درخواست جدید برای راه اندازی مدارس طبیعت ارائه شده است، گفت: در نظر داریم به سرعت تعداد مدارس جدید را افزایش دهیم و امیدواریم تا پایان برنامه پنجساله ششم هیچ استانی در کشور بدون مدرسه طبیعت نباشد و حداقل مدارس طبیعت به 500 مدرسه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه روش تربیتی در مدارس سبز مورد استقبال معلمان و مدیران قرار دارد، گفت: معلمان و مدیران آموزش و پرورش که از مکتب تربیتی مدارس سبز آگاه هستند حتما به این سمت حرکت می کنند و امیدوارم در نظام آموزش و پرورش رقابت ایجاد شود و دانش آموزان بتوانند در فضایی بدون رقابت و نمره فعالیت کنند.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست درباره میزان استقبال از مدارس طبیعت نیز توضیح داد: تاکنون استقبال از مدارس فوق العاده بوده است و با توجه به اینکه تمام هزینه ها توسط بخش خصوصی و بدون کمک دولت انجام می شود، این مدارس توانسته اند موفق باشند.

پیمایش فعالیت مدارس طبیعت

درویش با بیان اینکه بازرسان سازمان حفاظت محیط زیست بر نحوه عملکرد مدارس طبیعت نظارت می کنند، گفت: بازرسانی داریم که به صورت مرتب از این مدارس بازدید می کنند. همچنین شیوه نامه هایی برای بهداشت و امنیت مدارس طبیعت وجود دارد و به صورت مرتب پیمایش می شوند. البته مجوز فعالیت مدارس در ابتدا یکساله تمدید می شود و اگر فعالیت آن ها طبق شیوه نامه های سازمان حفاظت محیط زیست باشد، مجوزها به صورت 5 ساله تمدید می شود.

تهران دارای بیشترین مدارس طبیعت

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست درباره میزان پراکندگی مدارس طبیعت در استان های کشور نیز اظهارداشت: بیشترین تعداد مدارس طبیعت در استان تهران قرار دارد و پس از آن استان های اصفهان، گیلان، مازندران و خراسان بیشترین مدارس طبیعت را دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار