به مناسبت هفته خوشنویسی؛

کارگاه آموزشی هنر خوشنویسی برگزار شد

با حضور مدیر سازمان دانش آموزی استان کارگاه آموزشی هنرخوشنویسی در دبستان 13 آبان ناحیه یک زاهدان برگزارشد

کد مطلب: ۶۷۴۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان، داود صیاد مدیر سازمان دانش آموزی استان در این کارگاه که صبح امروز در دبستان 13 آبان ناحیه یک زاهدان برگزار شد اظهار کرد: مهارت آموزی به عنوان یکی از رویکردهای مهم آموزش و پرورش در سال جاری، در رأس فعالیت های سازمان دانش آموزی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه های آموزشی متعددی برای دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی برنامه ریزی شده است خاطر نشان کرد: علاوه بر آموزش های چهارگانه تشکیلاتی برآنیم تا متناسب با نیازهای روز دانش آموزان دوره های متعدد آموزشی برگزار کنیم.

صیاد تصریح کرد: 21 مهرماه از سوی انجمن خوشنویسان ایران به عنوان روز خوشنویسی تعیین شده و از 21 تا 28 مهر نیز به عنوان هفته خوشنویسی یاد می شود.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان، خوشنویسی را یکی از مقدس ترین هنرهای دنیا دانست و تأکید کرد: فلسفه پیدایش این هنر مقدس به سبب زیباتر کتابت کردن قرآن بوده است.

وی افزود: در اصول دوازده گانه خوشنویسی و در دو مرحله پایانی اصل های (صفا) و (شان) وجود دارد که به نوعی می توان از آن ها به عنوان تربیتی ترین بخش آموزش این هنر یاد کرد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان خطاب به دانش آموزان گفت: خوش خلقی، گذشت، مهربانی به یکدیگر و احترام به بزرگترها از جمله صفات برتر دانش آموزان تشکیلاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

صیاد آماده کردن دانش آموزان برای نقش آفرینی اصولی در جامعه را از اهداف اصلی سازمان دانست و تاکید کرد: نقش آفرینی موثر مستلزم تمرین، تکرار، آزمون و خطا و مواجه شدن با امور مختلف است، آموزش و پرورش بر آن است تا زمینه این تمرین، تکرار و آزمون و خطا را برای دانش آموزان فراهم کند.

گفتنی است در این کارگاه، دانش آموزان دبستان 13 آبان ناحیه یک با هنر خوشنویسی و کاربردهای متعدد آن بیشتر آشنا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار