به مناسبت روز جهانی کودک و میراث فرهنگی :

فرشته های کوچک مهمان اداره میراث فرهنگی شهرستان نی ریز

اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی ریز به مناسبت روز جهانی کودک و میراث فرهنگی ، میزبان کودکان مهد کودک و پیش دبستانی نورا بود

کد مطلب: ۶۷۲۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا فارس ، حمیدرضا هادی مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی ریز گفت: روز جهانی کودک و میراث فرهنگی با هدف آشنایی کودکان با اهمیت حفظ و نگهداری از آثار تاریخی و فرهنگ سازی در این گروه سنی و تشویق خانواده ها به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و حفظ و نگهداری از آثار تاریخی و تربیت آینده سازان این مملکت و حفظ ارزش های فرهنگی و تاریخی تعیین شده کردند .
حمیدرضا هادی بیان کرد : در این برنامه کودکان را با نمونه هایی از بزرگان و آثار تاریخی شهرستان آشنا شده و از اهمیت و جایگاه ویژه میراث فرهنگی در تمدن ایران می آموزند.
مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی ریزافزود: در راستای معرفی استاد میرزااحمد نی ریزی از هنرمندان به نام کشوری این برنامه، در جوار مقبره و موزه خط و کتابت میرزااحمد نی ریزی برگزار شد.
وی در ادامه گفت : کودکان از موزه خط و خوشنویسی بازدید کردند و همچنین یکی از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان نی ریز با توزیع کتابچه های نقاشی کودکان را با مراقبت ها و مواردی که مورد نیاز سلامت و بهداشت کودکان می باشد آشنا کرد .
هادی خاطر نشان کرد: آموزش برای کودکان که در حال آشنایی با محیط بیرون و شناخت جامعه می باشند یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین روشهای معرفی میراث فرهنگی و تمدنی عظیم ایران می باشد که کودکان بتوانند با پشتوانه این فرهنگ غنی با اعتماد به نفس کامل به شخصیت اجتماعی خود شکل داده و در آینده پاسدار این فرهنگ و تمدن باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار