رمضانی به پانا خبر داد

رایزنی برای تجهیز کتابخانه های مدارس ابتدایی/کتاب ها به روز می شوند

مدیرکل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به همکاری با وزارت ارشاد برای تجهیز کتابخانه های مدارس، گفت: برای تجهیز کتابخانه ها در مدارس ابتدایی رایزنی هایی انجام شده است.

کد مطلب: ۶۶۸۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد

علی رمضانی در گفت و گو با پانا، درخصوص توجه به بحث کتابخوانی در مدارس، اظهار کرد: به توسعه و تجهیز کتابخانه‌های کلاسی در سال97-96 توجه ویژه ای داریم و در این مورد با نویسندگان مطرح در حوزه کتاب کودک و نوجوان جلسات متفاوتی برگزار کردیم.

وی افزود: در مسابقات کتابخوانی که امسال برگزار خواهد شد، رویکرد توجه به ساحت های شش گانه را مورد توجه قرار دادیم و کتاب هایی با این هدف انتخاب می کنیم.

دانش آموزان فرهنگ کشورهای دیگر را مطالعه کنند

مدیرکل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان باید با زبان و فرهنگ کشور آشنا شوند و بعد از آن نسبت به مطالعه دیگر فرهنگ‌ها روی آورند.

وی تصریح کرد: طرح تجهیزکتابخانه های مدارس 2 یا سه مرحله ای بود توسعه و تجهیز کتابخانه های کلاسی، مدارس و کانون ها را در دستور کار داریم و سعی شده تا از کتاب های به روز و جامع برای دانش آموزان استفاده کنیم.

مدیرکل امور فرهنگی وهنری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: با مقطع ابتدایی رایزنی هایی داشتیم تا امسال در بحث کتابخانه های کلاسی با وسعت بیشتری کار کنیم حوزه ابتدایی نیز از این طرح استقبال خوبی داشته است.

همکاری با وزارت ارشاد برای تجهیز کتابخانه ها

رمضانی با اشاره به اینکه برای تجهیز و توسعه کتابخانه ها با وزارت ارشاد همکاری داریم، گفت: قرارداد پنج میلیارد تومانی برای این منظور منعقد شده است.

وی در مورد توجه به کتاب‌های هنر یادآور شد: کتاب های ویژه هنر را مورد توجه قرار دادیم و به طور کلی در نمایشگاه کتاب 10 شاخص برای کتاب ها در نظر گرفته شده است به گونه ای برنامه ریزی کردیم که هرگونه نیاز دانش آموزان برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار