هم‌زمان با ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع):

مشکین‌دشت میزبان نمایش‌های مذهبی ایام محرم می‌شود

رئیس هیئت اسلامی هنرمندان شهرستان فردیس گفت: تئاترهای مذهبی در مشکین‌دشت فردیس با محوریت اشاعه فرهنگ عاشورایی در دهه اول و دوم محرم برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۶۶۵۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر نگار پانا ازآموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس ؛ داود گرمابی اظهار داشت: هم‌زمان با ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) که جای‌جای شهرها چهره‌ای محرمی به خود می‌گیرند، مشکین‌دشت میزبان نمایش‌های ویژه این ایام می‌شود.
وی افزود: این نمایش‌ها با نام گروه فرهنگی هنری میثاق اجرا می‌شود که در روز پنجم محرم این گروه اولین اجرای خود را در مسجد قمر بنی‌هاشم خیابان شهیدان هدایتکار این شهر و در باب شهادت حضرت علی‌اکبر (ع) برگزار می‌کند.
کارگردان گروه فرهنگی هنری میثاق ادامه داد: به‌طورقطع برگزاری نمایش‌های مذهبی تأثیر بسزایی در انتقال مبانی دینی با زبان هنر دارد.
وی ادامه داد: زبان هنر نافذترین تأثیر را در اشاعه فرهنگ عاشورایی و مذهبی دارد و تمام تلاش این گروه نیز حرکت در راستای هرچه بهتر نشان دادن این فرهنگ زیبا و مشاهده آثار آن در عموم مردم هست.
گرمابی تصریح کرد: اجرای مشارکتی نمایش مذهبی گروه میثاق با گروه فرهنگی هنری ایثار به کارگردانی علی آزادی در سه شب از ایام محرم در سالن ورزشی شهدای مشکین‌دشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این گروه نخستین نمایش مذهبی خود را در سال ۷۹ با عنوان ماه پنهان و در باب شهادت حضرت زهرا (س) آغاز کرد، بیان داشت: امید است با نگاه ویژه و حمایت‌های مسئولین قدم‌های مؤثر و مفیدی همچون سال‌های گذشته در راستای اشاعه فرهنگ عاشورائی برداشته شود.

رئیس هیئت اسلامی هنرمندان شهرستان فردیس یادآور شد: نمایشی در باب شهادت حضرت علی‌اکبر (ع) و حضرت عباس (ع) به مدت ۲ شب در روزهای هفتم و هشتم محرم در میدان سپاه مارلیک شهرستان فردیس برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار