غیراستانداردبودن خودروهای ایرانی وشانس کمترموفقیت ایران درمسابقات رالی

مسئول برگزاری رالی خاورمیانه گفت: رانندگان ایرانی رانندگانی با استعداد هستند که نبود استانداردهای کافی در اتومبیل های مسابقه ای آنان شانس موفقیت و پیروزی را از آنان می گیرد.

کد مطلب: ۶۶۴۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، مسئول برگزاری رالی خاورمیانه در اولین نشست خبری پنجمین دوره مسابقات رالی بین الملل خاورمیانه در شیراز اظهار داشت: رانندگان ایرانی رانندگانی با استعداد هستند که به دلیل نداشتن استاندارد های کافی در اتومبیل های مسابقه ی از شانس موفقیت و پیروزی کمتری برخوردارند .

هانی شعبان در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی برحضور زنان در این مسابقات، اظهار داشت: حضور زنان در این مسابقات هیچ محدودیتی ندارد امسال راننده ای زن از جمهوری چک در این دوره حضور دارد و حضور رانندگان زن ایرانی نیز با هیچ محدودیتی روبرو نیست و امیدوارم در سال های آینده شاهد حضور آنها باشیم .


وی با بیان اینکه از ویژگی های پنجمین دوره مسابقات رالی بین الملل خاورمیانه، حضور کشور اروپایی جمهوری چک نخستین بار در این دوره مسابقات است، افزود: مراسم افتتاحیه مسابقات ساعت ۱۹ روز 22شهریور ماه از دروازه قرآن و مسابقات صبح 23شهریور ماه از تخت جمشید استارت خواهد خورد و کل مسیر مسابقه نیز ۲۰۷ کیلومتر است .


در این نشست خبری مسئول رالی بین المللی مرک خاورمیانه در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر مدت زمان برنامه ریزی در راستا برگزاری این دوره و اقدامات صورت گرفته برای ارتقا سطح کیفی استاندار های خودرو های شرکت کنندگان ایرانی، ابراز داشت: طی 4 ماه تمام برنامه ریزی ها برای هر چه بهتر برگزار شدن این دوره از مسابقات برای سومین سال پیاپی به میزبانی شیراز انجام شده است و امیدوارم بتوانیم بهتر از سال های قبل ظاهر شویم .

سینا سعیدی افزود: هر دوره حضور در مسابقات رالی بین الملل خاورمیانه و میزبانی باید نوید بخش خبری تازه برای فدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی باشد در این دوره نیز برای اولین بار یک خودرو و راننده هومولوگ از ایران در این دوره شرکت می کند امسال تلاش شده است که خودرو های داخلی ما که شرکت کنندگان از آنها بهره مند می شوند در این دوره با کیفیت تر شوند .

این در حالی است که به اظهار نمایندگان فدراسیون FIA حاضر در پنجمین دوره مسابقات رالی بین الملل خاورمیانه تا این دوره نیز هنوز اتفاقات خوبی در راستا استاندارد سازی ها صورت نگرفته است .


در بخشی دیگر از این نشست خبری نمایندگان کشور های شرکت کننده و قهرمان دوره قبل از میزبانی ایران و شهر شیراز برای سومین سال ابراز خرسندی کرده و ناصر العطیه قهرمان دوره قبل این مسابقات، حضور کشور اروپایی جمهوری چک برای اولین بار در این دوره را باعث افزایش زیبا تر شدن مسابقات و رقابت ها دانست .
در حاشیه این نشست مسئول رالی بین المللی مرک خاورمیانه در گفت و گو با خبرنگار پانا فارس اظهار داشت: امسال در برگزاری مسابقات تلاش شده است که از لحاظ امکانات و جزئیات برگزاری سطح کیفی بهتری از سال های قبل را ارائه شود .

سعیدی افزود: در این دوره اپراتور دوم کشور مدیریت و مسئولیت پوشش دیتا و ارتباطات مسابقات را بر عهده گرفته که با توجه به سابقه این اپراتور، امسال توانسته ایم که در تمام مسیر های مسابقه و نقاط بیابانی پوشش همه جانبه دیتا و مخابرات را پوشش دهیم .

وی ابراز داشت: در این دوره به اذعان ناظرین جهانی ما نسبت به سایر کشور های برگزار کننده این مسابقات و نسبت به دوره قبل میزبانی ایران و شیراز وضعیت مطلوب تری از لحاظ اجرایی داریم و در این دوره از لحاظ ایمنی برگزاری تعداد 2 فروند بالگرد امدادی یکی در نیزدیک استیج استارت و دیگری در فرودگاه زرقان مستقر و در حال پرواز است .

مسئول رالی بین المللی مرک خاورمیانه ادامه داد: بیش از 150 خودردو امدادی فعالیت می کند که با این اقدامات تلاش شده که به استاندارد های جهانی از لحاظ برگزاری مسابقات نزدیک تر شویم .

سعیدی اضافه کرد: پنجمین دوره رالی بین الملل خاورمیانه برای سومین سال به میزبانی کشور ایران در شهر شیراز با حضور 17 راننده و اتومبیل کشور های لبنان، عمان، قطر، جمهوری چک و ایران برگزار می شود .

وی تصریح کرد: کمبود حضور کشور ها بدلیل ضعف میزبانی و برگزاری نیست و به دلیل سنگینی مسابقات و هزینه بالا تامین مشخصات فنی و مطابق استاندار ها قوانین تعداد حضور کاهش داشته است و برای اولین بار در تاریخ ورزش های موتوری ایران و مسابقات رالی بین الملل خاورمیانه یک خودرو ملی در حد و اندازه خودرو سایر کشور ها است .

مسئول رالی بین المللی مرک خاورمیانه افزود: موفقیت رالی و رالی کاران ایران در این مسابقه باعث جذب رضایت و دلگرمی مسئولین فدارسیون و وزارت می شود که این دلگرمی حمایت از ورزش های موتوری و رفع نواقص و کم و کاستی ها را بدنبال خواهد داشت .

به اظهار حاضرین نداشتن مکان مناسب برای تمرین رالی کاران داخلی و حضور در اردوهای آمادگی پیشاز مسابقات، بعد از نبود استاندارد های خودرو از دیگر عوامل کم شدن شانس رالی کاران ایرانی برای موفقیت در رقابت های رالی است که نگاه مهربانانه تر مسئولین فدارسیون موتور سواری و اتومبیلرانی و وزارت ورزش و جوانان را می طلبد .

مسابقات رالی مرک بین المللی خاورمیانه، رانندگی با مهارت بالا در شرایط سخت طبیعی مانند تپه ها و جاده های بیابانی و جنگلی است که کشور های شرکت کننده برای حضور در این مسابقات باید از بهترین خودرو هایی که توانایی تامین مشخصات فنی آن را دارد بهره گیرند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار