مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خبر داد

فعالیت 32 هزار هیئت عزاداری دانش آموزی/سوگواره احلی من العسل در4مهر

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از فعالیت 32 هزار هیئت مذهبی عزاداری دانش آموزی در سراسر کشور خبر داد و گفت: سوگواره احلی من العسل و گرامی داشت شهادت حضرت قاسم ابن الحسن(ع) 4 مهر ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۶۱۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
محمدرضا مسیب زاده در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره نزدیکی به ماه محرم و برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای حضور دانش آموزان در مراسم عزاداری امام حسین (ع)اظهارداشت: به مناسبت این ماه عزیز و سوگواری برای سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) مانند همه ساله سوگواره احلی من العسل به یاد حضرت قاسم ابن الحسن چهارشنبه 4 مهرماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
وی افزود: این مراسم به صورت ویژه در تهران ساعت 10 صبح در میدان امام حسین(ع) و شهرستانهای تهران در مرقد امام راحل با حضور دانش آموزان برگزار خواهد شد.این روز ششم محرم الحرام است که حضرت قاسم رشادتهای زیادی را برای دفاع از اهل بیت انجام داد و در نهایت هم به درجه رفیع شهادت رسید و نوجوانان و جوانان ما با گرامی داشت این روز خود را آماده دریافت حقایق معنوی از رشادت می کنند.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر فعالیت 32 هزار هیئت عزاداری مذهبی دانش آموزی در سراسر کشور گفت: این هیئت های مذهبی دانش آموزی در سوگواره «احلی من العسل» حضور خواهند داشت که برپایی این عزاداری با همکاری وزارت ارشاد،سازمان اوقاف،صدا و سیما،اتحادیه سازمان بسیج دانش آموزی، هیئت رزمندگان اسلام است.
وی با بیان اینکه برپایی این سوگواره برعهده دانش آموزان است گفت: سال گذشته چهار میلیون دانش‌آموز در این مراسم مذهبی حضور داشتند که امسال نیز پیش بینی می کنیم بیش از این دانش آموزان شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار