فشارخون بالا در مادران باردار منجر به زایمان زودرس می شود

خبرگزاری پانا:یک متخصص زنان و زایمان گفت: فشارخون بالا در مادران باردار منجر به زایمان زودرس می شود.

کد مطلب: ۶۶۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، زهرا پناهی با بیان این مطلب اظهار داشت: فشار خون بیماری است كه بعلت اثراتی كه بر روی مادر و جنین و Out com حاملگی دارد و هم چنین به این دلیل كه ممكن است فشار خون ناشی از حاملگی یا مسمومیت بارداری به آن افزوده شود بسیار مهم است.

وی افزود: فشارخون بالا تاثیر مهمی در روند حاملگی و Outcome آن دارد به صورتی كه ممكن است منجر به كاهش رشد جنین، جداشدگی زودرس جفت و زایمان زودرس و عوارض مهم مادری مانند عوارض قلبی، مغزی و كلیوی برای مادر شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: فشار خون ناشی از حاملگی كه در دوران بارداری ایجاد می شود معمولا بعد از باردای برطرف می شود و هر چند ریسك ایجاد فشار خون در بارداری نیز وجود دارد ولی مادر می تواند مجددا با نظارت دقیق باردار شود.

دکتر پناهی خاطرنشان کرد: اگر مادر مبتلا به فشار خون مزمن باشد كه در دوران قبل از حاملگی وجود داشته فشار خون در دوران حاملگی قبل از 20 هفته خود را نشان خواهد داد و معمولا در دوران بعد از حاملگی و تا آخر عمر وجود خواهد داشت ولی در صورتیكه در دوران حاملگی و فشار خون ناشی از حاملگی باشد كه معمولا بعد از 20 هفته بارداری ایجاد می شود معمولا چند هفته بعد از زایمان برطرف می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار