نماینده بویراحمد و دنا در مجلس:

تشکیل شورای راهبردی بررسی ابعاد مختلف طرح تحول سلامت در کشور

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شوای اسلامی گفت: شورای راهبردی برای بررسی ابعاد، دستاوردها، مشکلات و مزایای طرح تحول سلامت تشکیل شده است و دولت بر اجرای این طرح تاکید دارد.

کد مطلب: ۶۶۱۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کهگیلویه و بویراحمد، غلام محمد زارعی در همایش روز پزشک در یاسوج افزود: طرح تحول سلامت وجوه ممتازی در ارائه خدمات به مردم دارد، و امید است با تلاش مجلس و دولت و همکاری حوزه سلامت نقشه راه مناسبی برای حوزه سلامت و درمان کشور تبیین شود.

زارعی بیان کرد: انسان ها برای ورود به عرصه های مختلف جامعه خود دو هدف را دنبال می کنند که توجه عده ای به مهم بودن و توجه عده ای به مفید بودن است و انسان هایی که می خواهند مهم باشند، انگیزه فعالیت آنها در این حوزه شخصی است.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در رویکرد مهم بودن خیلی نمیتوان امید داشت که فرد همراه جامعه در یک مسیر تعالی بخش حرکت کند، زیرا این یک رویکرد شخصی است.

وی افزود: رویکرد دیگر مفید بودن است و پزشکان ما انسان هایی هستند که می خواهند مفید باشند و رسیدگی به وضعیت سلامت عموم و پیشرفت و همچنین برای جامعه قدم برداشتن در راستای مفید بودن از اهداف پزشکان است و تاریخ ما از این قبیل انسان ها زیاد دیده است.

زارعی بیان داشت: جامعه ما جامعه ای است که فرهیختگان آن به سمت مفید بودن می روند و چنین جامعه ای رو به پیشرفت است و درجا نمی زند.

عضو کمیسیون صنعت و معدن در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان با جامعه حداقل یکهزار نفری پزشکی روبه روهستیم و در چند سال گذشته توسعه و افزایش تعداد متخصص در حوزه های مختلف درمان را شاهد هستیم.

وی اظهار داشت: امروزه در جای جای استان پزشکان توانمند حضور دارند که موجب منزلت و تکریم بیمار هستند و تلاش می کنند بهترین خدمات را ارائه دهد و امید است به این رویکرد مهم بودن توجه شود و منابع انسانی خالق سرمایه و توسعه هستند.

زارعی خاطر نشان کرد: امروزه با توجه به رویکرد مفید بودن، کشور ما درآسیا از کشورهای مهم پزشکی است و خیلی از مردم خارج از کشور، ایران را به عنوان مقصدی برای درمان انتخاب می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار