فرماندار ویژه شهرستان ری:

تعدد نهادهای تصمیم گیردرحوزه فرهنگ عمومی کشورآفت است

فرماندار ویژه شهرستان ری تعدد دستگاهها و نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز در حوزه فرهنگ عمومی کشور را یکی از آفت های این حوزه مهم برشمرد.

کد مطلب: ۶۵۷۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران، هدایت الله جمالی پور درهفتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری که باحضورحجت الاسلام سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهرستان ری و سایر اعضا این شورا در دفتر نماینده ولی فقیه این شهرستان برگزارشد،گفت:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی باید در حوزه فرهنگ عمومی کشور نقش پر رنگی داشته باشند و از میان تمام دستگاه های متولی باید یکی از این دستگاه ها به عنوان دستگاه مسئول پا به میدان بگذارد و سکان امور را در دست گیرد .
وی با بیان اینکه باید در خصوص مسائل و موضوعات فرهنگ عمومی کشور فکر اساسی در سطح بالای حاکمیت شود ، افزود: تمام دستگاه های اجرایی و مسئولان کشور باید آسیب ها اجتماعی و فرهنگی کشور را جدی بگیرند و در این راه تمام عزم خود را جزم کنند تا مشکلات فرهنگی کشور به صورت ریشه ای و اساسی حل شود .
فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان ری در حوزه قرآن آموزی اظهارداشت : شهرستان ری بخاطر بافت مذهبی و وجود امامزادگان واجب التعظیم ظرفیت عظیمی در حوزه قرآن آموزی دارد که باید در این خصوص اقدامات لازم از جمله آموزش قرآن در مهد کودک ها و پیش دبستانی ها انجام دهد .
جمالی پور قرائت قرآن در جشن های و مراسم ها را یکی از بهترین راه های ترویج فرهنگ قرآنی در شهرستان ری دانست و عنوان داشت: دستگاه های متولی فرهنگی باید از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کنند چرا که هر مقدار فرهنگ غنی قرآنی در جامعه پررنگ شود به همان میزان آمار معظلات و آسیب های اجتماعی کم می شود .

/خبرنگار:رضوانه خاوری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار