آذری جهرمی:

100هزار شغل در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجادمی شود

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات به تاکید برنامه ششم توسعه برای ایجاد950 هزار شغل درسال اشاره کرد و گفت: سالی 100 هزار شغل باید در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شود که با برنامه ریزی محقق خواهد شد.

کد مطلب: ۶۵۷۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، «محمدجواد آذری جهرمی» روز چهارشنبه درحاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: تلاش می شود اشتغال مد نظر در این بخش با تدوین برنامه محقق شود.
عضو هیات دولت دوازدهم افزود: حجم بهره‌وری در این زمینه 2.5 درصد در نظر گرفته شده که 18 درصد آن مربوط به حوزه فناوری و اطلاعات است و زیر بخش مخابرات نیز باید رشد 19.4 درصدی در حوزه ارزش افزوده داشته باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود حجم بازار مخابرات تا پایان برنامه ششم توسعه 2.5 برابر و حجم فناوری اطلاعات هم 5 برابر شود.
آذری جهرمی گفت: اکنون کل ارزش بازار 36 هزار میلیارد تومان است که با این ضرایب قرار است رشد کند و باید برای آن برنامه ریزی کرد.
آذری‌جهرمی درباره کاهش تعرفه‌‌ها گفت: بیشتر از بحث کاهش، بحث مدل استفاده مطرح است و ما باید مدل حجمی را خاتمه دهیم.
وی به انتظار رئیس جمهوری برای ایجاد سالیانه 300 هزار شغل در این بخش اشاره کرد و گفت: تحقق این امربرنامه ریزی مضاعفی می طلبد.
وی افزود: بسیاری از جوانان فرهیخته ما در شرکت های خارجی مانند گوگل کار می کنند که اگر فضای کسب و کار داخلی برای آنها فراهم شود، برخواهند گشت، کمااینکه اکنون با مهاجرت معکوس در حوزه فناوری اطلاعات مواجه هستیم.
اذری جهرمی با بیان اینکه برنامه ما توسعه اشتغال و اقتصاد دیجیتال است، گفت: زیربناهایی آماده شده ، اما به دلیل نبود شاخص های فناوری آمار نامربوط در این زمینه داده نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار