در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

تعلل 4ساله مجلس در تصویب آیین نامه ساماندهی کودکان کار

یک فعال حقوق کودکان از تعلل 4 ساله مجلس شورای اسلامی در تصویب آیین نامه ساماندهی کودکان کار خبر داد.

کد مطلب: ۶۵۴۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد

فاطمه قاسم زاده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا با انتقاد از بلاتکلیفی آیین نامه ساماندهی کودکان کار نیز گفت: از طرفی آیین‌نامه‌ای از سوی وزارت کار برای ساماندهی کودکان کار تدوین شده اما چهارسال است که این آئین‌نامه بلاتکلیف مانده است. برای اینکه یازده سازمان دولتی در اجرای این آئین‌نامه دخیل هستند اما هنوز سه سازمان زیر بار مسئولیت‌های خود نرفته‌اند و سازمانی هم وجود ندارد که آن‌ها را مجبور به اجرای برنامه‌ها ‌کند.

با اشاره به مشکلات پیش روی لایحه تعیین هویت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی گفت: این لایحه چندین سال است که بلاتکلیف مانده و برای تعیین تکلیف آن با مشکل روبرو هستیم و نمایندگان مجلس ضرورت دارد که به این موضوع رسیدگی کنند.

این پژوهشگر حوزه مشاوره افزود: هم اکنون حدود 50 تا 60 هزار کودک بی‌هویت در کشور وجود دارد که نه می‌توانند تحصیل کنند و نه شغلی داشته باشند و یا حتی ازدواج کنند. این موضوع خلأ قانونی دارد و با وجود قانون می‌توانیم به راحتی تکلیف این کودکان را مشخص کنیم.

این کارشناس امور تربیتیاضافه کرد: لایحه هویت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی هم اکنون در اختیار نمایندگان مجلس و کمیسیون قضایی است که تصویب آن می تواند در رفع مشکل هویتی فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی اثرگذار باشد اما نمایندگان مجلس باید توجه داشته باشند که تعلل در این لایحه به نفع جامعه نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار