استاندار اردبیل تاکیدکرد:

تداوم ارتقای رتبه استان اردبیل در کنکور سراسری

استاندار اردبیل گفت: در چند سال گذشته هر سال به شکل پشت سر هم از این استان یک و یا تعدادی از شرکت کنندگان در کنکور صاحب رتبه های بسیار عالی می شوند و این یک موفقیت کم سابقه و شایسته تقدیر است که باید تداوم یابد.

کد مطلب: ۶۵۲۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،مجید خدابخش در نشست شورای آموزش و پرورش استان اردبیل و تقدیر از نفر برتر کنکور سراسری این استان افزود : این موفقیت ها نه به شکل اتفاقی بلکه در سایه برنامه ریزی های منظم و مفید و صرف وقت و انرژی زیاد مدیران ذیربط و نیز پشتکار جوانان نابغه این مرز و بوم بدست آمده است .
وی در ادامه سخنانش با تقدیر از ادامه روند ارتقای رتبه استان اردبیل در آزمون سراسری دانشگاهها گفت : در تاریخ مربوط به برگزاری کنکور در ایران هر از چند سال یکبار افراد نابغه ای از اردبیل وجود داشتند که حائز رتبه های نخست در این آزمون می شدند ولی اینکه این اتفاق چند سال پشت سر هم تکرار شود مایه امیدواری است .
استاندار اردبیل کنکور را از آزمون هایی دانست که به خاطر ویژگی های خاص آن امکان هیچگونه دخل و تصرف در نتایج به دست آمده وجود ندارد و افزود : به همین خاطر کار دارندگان رتبه های برتر در این آزمون مانند مدال آورندگان در رشته های ورزشی المپیک ارزشمند است .
خدابخش با تبریک به معلمان ؛ مدیران و به ویژه خانواده مهدی شفیعی دانش آموز اردبیلی که در آزمون امسال حائز رتبه نهم در رشته علوم تجربی شده است افزود: علوم تجربی از رشته هایی هست که به لحاظ کمی و کیفی به دست آوردن چنین رتبه ای در آن دارای اهمیت می باشد .
وی اضافه کرد: جوانان از شیوه های رفتاری افرادی که استعدادهای منحصر به فردشان در یک و یا چند زمینه آنان را در ردیف انسان های برجسته مطرح کرده است سرمشق می گیرند و همین موضوع ، مسوولیت رفتاری فرهیختگان ؛ انسان های برجسته و نخبگان را در جامعه دوچندان می کند .
استاندار اردبیل با بیان اینکه فرهیختگی در یک رشته بدون داشتن خصلت های ارزشمند معنوی راه به جایی نخواهد برد اظهار کرد : جای افتخار است انسان های برجسته ای که از اردبیل برخاسته و به خاطر داشتن استعدادهای منحصر به فرد در یک رشته هنری ؛ ورزشی ؛ فرهنگی ؛ صنعتی و علمی به عنوان نماد این استان در سطح کشور و حتی جهان مطرح می شوند توانسته اند متناسب با این توانایی های خاص ؛ نماد و الگوی پسندیده ای از لحاظ رفتاری و اخلاقی مورد پذیرش مردم و به خصوص نوجوانان و جوانان قرار بگیرند .
گفتنی است: در پایان این نشست که در سالن شیخ صفی الدین اردبیلی استانداری اردبیل ترتیب یافت با اهدای لوح سپاس و جوایزی از مهدی شفیعی ، نفر نهم آزمون سراسری امسال در رشته علوم تجربی تقدیر شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار