استاندار آذربایجان شرقی:

پروژه نظام نوآوری قطعه سازی خودروسرآغاز ارتباط ماباکشورهای اروپایی است

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به افتتاحیه پروژه نظام نوآوری قطعه سازی خودرو که با همکاری شورای عالی عتف، موسسه فناوری اتریش و منطقه ویژه ربع رشدیه در تبریز آغاز به کار کرد گفت: امروز این قردادی که بین سازمان عتف و سازمان تکنولوژی اتریش امضا می شود سرآغازی برای ارتباط ما با کشورهای اروپایی خواهد بود.

کد مطلب: ۶۴۹۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در مراسم افتتاحیه پروژه نظام نوآوری قطعه سازی خودرو گفت: این دومین جلسه ای است که در خدمت میهمان عزیزی که از کشور اتریش آمده اند هستیم و بسیار خرسند هستیم که فعالیت های فناوری ما با کشور اتریش به صورت رسمی آغاز شده است.

وی با بیان این که ما خاطرات خوبی از کشور اتریش داریم و از گذشته تا حال شاهد روابط سیاسی، علمی و فناوری خوبی با کشور اتریش بودیم، افزود: مردم ما اخبار مربوط به فرجام را از وین دریافت می کردند و از ملت اتریش و مسئولین آن کشور بابت میزبانی جلسات فرجام قدردانی می کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: خوشبخت هستیم که به دنبال موفقیت های سیاسی که در کشور اتریش داشتیم حال از طریق این کشور، ایران با کشور های اروپایی ارتباط خواهد داشت و اتریش پل ارتباطی خواهد بود تا بتوانیم صنعتگران، محققان و تولید کنندگان خودمان را با سازمان هاو مراکز مهم صنعتی و تحقیقاتی جهان مرتبط سازیم.

جبارزاده در خصوص اهداف ایجاد مناطق ویژه گفت: یکی از اهداف ما از ایجاد این مناطق، وصل کردن تولید کنندگان به بازار های جهانی است و امروز این قردادی که بین سازمان عتف و سازمان تکنولوژی اتریش امضا می شود سرآغازی برای ارتباط ما با کشورهای اروپایی خواهد بود.

وی اضافه کرد: همه ی ما می دانیم که مشکلات واحدهای صنعتی فقط با تزریق پول حل نخواهدشد و ادامه رقابت درعرصه جهانی توجه به فناوری ها و نوآوری ها است و این قرارداد در راستای وصل کردن صنایع ما به خصوص صنعت قطعه سازی خودرو به فناوری های نوین اروپایی است.

نماینده دولت در استان تاکید کرد: انتظار داریم دانشگاه های استان، مراکز بخش خصوصی و دولتی و صاحبان صنایع این موضوع را جدی بگیرند تا از تجربیات این عزیزان استفاده کرده وراه جدیدی بسازیم و امیدوارم این امر باعث موفقیت هرچه بیشتر شود.

خبرنگار: آیسا عباسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار