درهفتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی نی ریز مطرح شد :

تقویت فرهنگ قرآن و عترت از اولویت هاست

سید جواد فقیه امام جمعه موقت نی ریزدرجلسه شورای فرهنگ عمومی بیان کرد :محرومیت زدایی از قران و عترت و ترویج و تقویت فرهنگ قرآنی در جهت رفع آسیب ها و معضلات اجتماعی و اخلاقی جامعه امروز را از مهمترین وظیفه مسئولین شمرد.

کد مطلب: ۶۴۹۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس ؛ هفتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نی ریزبا حضور اعضاء در محل مصلی نماز جمعه تشکیل شد.
در این جلسه راهکارهای تقویت فرهنگ قرآن و عترت، ساماندهی موسسات قرآنی و کمیته قرآن و عترت و برنامه ریزی هفته بزرگداشت هفته رسانه و روز خبرنگاردر دستور کار قرار گرفت.
سید جواد فقیه امام جمعه موقت با اشاره به سفارش پیامبر تمسک به قرآن و عترت این دو فریضه را در راس همه امور دانست و محرومیت زدایی از قران و عترت و ترویج و تقویت فرهنگ قرآنی در جهت رفع آسیب ها و معضلات اجتماعی و اخلاقی جامعه امروز را از مهمترین وظیفه مسئولین شمرد.
وی بی برکتی دنیا را از ناشی از دوری از فرهنگ قران و عترت دانست.

علی راهوار معاون فرماندار، موازی کاریها و عدم مدیریت منابع در حوزه های مذهبی و قرآنی را موجب خنثی شدن فعالیتها و نمودار نشدن آن دانست و خواستار ساماندهی و تشکیل شورای تخصصی و تمرکز مدیریت و منابع مالی مشخص شد.
قرایی دبیر شورای فرهنگ عمومی و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد نیز با اشاره به در پیش رو بودن هفته بزرگداشت فعالان رسانه و روز خبرنگار خواستار تقدیر از خبرنگارن و فعالان رسانه شد.
در این جلسه هم چنین مصوب شد اداره تبلیغات اسلامی به عنوان دبیرخانه کمیته قرآنی نسبت به تشکیل کمیته شهرستان اقدام نمایند و تمامی ادارات ، نهادها، مساجد و مدارس و مراکز آموزش عالی نسبت به معرفی یک نفر رابط به عنوان نماینده قرآنی به کمیته قرآن و عترت شهرستان اقدام نمایند و اداره تبلیغات اسلامی و فرمانداری شهرستان در خصوص قانون تخصیص 2 مالیات ارزش افزوده به امورات قرآنی پی گیری شود. همچنین مقرر شد مراسم تجلیل از فعالان رسانه و خبرنگاران در روز 17 مرداد برنامه ریزی واجرا گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار