آغازطرح مداخله بهنگام دردوران رشد،ویژه نوآموزان پیش دبستانی در البرز

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز گفت: طرح رایگان مداخله بهنگام در دوران رشد برای نوآموزان پیش دبستانی با نیازهای ویژه در این استان آغاز شد.

کد مطلب: ۶۳۹۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازاستان البرز ، عباس کشاورز گفت :این طرح به منظور پیشبرد اهداف توسعه آموزشی و فراهم کردن زمینه های لازم برای ارائه خدمات حمایتی و پیشگیری از معلولیت های ثانویه در سال های قبل از دبستان در استان البرز اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: این برنامه برای شناسایی ،جذب به موقع برای ترمیم تاخیر رشدی کودکان 4 تا 6 سال و بهره مندی از خدمات رایگان آموزشی، توانبخشی و مشاوره ای در البرز به اجرا در آمده است.
وی پرورش حواس پنجگانه ،ایجاد زمینه انطباق و پذیرش والدین کودکان با نیازهای ویژه را از دیگر اهداف این طرح مهم برای نوآموزان پیش دبستانی در البرز نام برد.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز از بهبود رشد شناختی، اجتماعی، حسی، حرکتی و مهارت های کلامی به عنوان فایده های این برنامه آموزشی در گروه سنی پیش دبستانی یاد کرد.
کشاورز با اشاره به اینکه این طرح، یک برنامه جامع آموزشی،خدماتی و حمایتی است،یاد آور شد: در این طرح نو آموزان پیش دبستانی 4 تا 6 سال با نیازهای ویژه تحت پوشش قرار می گیرند.
وی در ادامه از والدین نوآموزان پیش دبستانی درخواست کرد برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 34460422 اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز تماس بگیرند.
وی گفت: والدین می توانند به مدارس استثنایی البرز نیز مراجعه کنند تا پس از طی مراحل شناسایی و ارزیابی تخصصی نسبت به ثبت نام کودکان خود در این طرح اقدام کنند.
وی در پایان به نقش مهم رسانه در آگاهی بخشی به خانواده ها در این بخش پرداخت و افزود: انتظار می رود در اطلاع رسانی به مردم در اجرای این طرح که تاثیر بسزایی در زندگی آینده این کودکان دارد ، رسانه ها در استان البرز همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار