حافظی:

تأمین تجهیزات سازمان اوژانس باید در الویت باشد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت: تامین تجهیزات، فضای لازم و نیروی انسانی مورد نیاز اورژانس باید در الویت قرار گیرد.

کد مطلب: ۶۳۸۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، رحمت اله حافظی در نشست مشترک کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر و اورژانس ۱۱۵ با بیان اینکه باید با هماهنگی‌های لازم، استقرار پایگاه‌های اورژانس در ایستگاه‌های آتش‌نشانی صورت گیرد، تأکید کرد: در صورت هماهنگی میان سازمان آتش‌نشانی و اورژانس تحقق این مسئله دور از ذهن نیست و اجرای آن هزینه بالایی نیز نخواهد داشت.

وی در ادامه از اعضاء جدید شورای شهر تهران خواست تا استمرار صدور طرح ترافیک رایگان برای آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ را با جدیت پیگیری و در شورای پنجم نیز مد نظر داشته باشند، افزود: در شورای چهارم تردد آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ به محدوده طرح ترافیک رایگان شد، تا سه سال پیش خودروهای امدادی ۱۱۵ برای ورود به طرح ترافیک می‌بایست مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک خریداری می‌کردند اما با تلاش‌های صورت گرفته این موضوع منتفی شد و سه سال گذشته تردد خودروهای اورژانس رایگان شده است، البته خودروهای امدادی بخش خصوصی می‌بایست در چارچوب مصوبات شورا اقدام کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سازمان‌هایی همچون اورژانس و آتش‌نشانی با جان مردم ارتباط مستقیم دارند و یک لحظه تأخیر در ارائه خدمات آنان ممکن است جان انسانی را بگیرد، گفت: باید تمامی تجهیزات، فضا و نیروی انسانی مورد نیاز این سازمان‌ها بطور کامل و در چارچوب آخرین استانداردهای روز دنیا تأمین شود و اگر مسئولی در این بخش کوتاهی کند، شرعاً مدیون مردم و جامعه است. بنده در زمان مسئولیتم در وزارت بهداشت برای تأمین تجهیزات اورژانس به دادسرای دیوان محاسبات فراخوانده شدم زیرا برای تأمین بودجه مورد نیاز جهت خرید آمبولانس‌ها منابع را جابجا کردم ولی با این وجود توانستم اقداماتی که به صلاح مردم و برای ارتقاء اورژانس بود را انجام دهم.

حافظی بعد از ارائه توضیحات توسط مسئولان حاضر در جلسه، افزود: انتظار داریم اورژانس با تک تک سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری که در ارتقای وضعیت خدمات دهی سازمان اورژانس مؤثر هستند و با محوریت کمیسیون سلامت شورای شهر، جلسه مشترک داشته باشد که نتایج این جلسات نیز به صحن شورا ارائه خواهد شد تا بتوانیم در فرصت باقی مانده از عمر شورای چهارم به ارتقاء خدمات اورژانس برای شهروندان کمک کنیم.

در این جلسه، علاوه بر حضور برخی از اعضاء کمیسیون سلامت، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا، معاون خدمات شهری، مدیرکل سلامت، مدیر عامل شرکت شهر سالم و سازمان ایمنی و مدیریت بحران نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار