دادستان عمومی و انقلاب سمنان:

کسب رتبه اول استان سمنان در عملکرد اداری و قضایی در فروردین ماه 96

دادستان عمومی و انقلاب سمنان گفت: استان سمنان رتبه اول در عملکرد اداری و قضایی در فرودین‌ماه 96 کسب کرده است و دادسراهای استان با امتیاز چهار هزار و 109 در سطح کشور حائز رتبه اول شدند و اجرای احکام استان سمنان نیز با چهار هزار و 21 امتیاز رتبه دوم کشور را از آن خود کرده است.

کد مطلب: ۶۳۷۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، حیدر آسیابی، در سخنرانی در نمازجمعه سمنان به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه در مصلای این شهر گفت: سمنان استان ناامنی نیست و تعداد زیاد پرونده ها در دادگستری استان نیز نشان از ناامن بودن استان نیست، بلکه از نظر شاخص امنیتی جزو استانهای امن کشور هستیم.

وی با تاکید بر اینکه کمترین دغدغه از نظر امنیت قضایی در استان سمنان داریم، گفت: عملکرد خوب کارکنان دستگاه قضا و نیروهای انتظامی و امنیتی و تعامل خوب مسئولان سبب شده استان سمنان از امنیت پایدار برخوردار باشد.

دادستان عمومی و انقلاب سمنان افزود: در یک سال اخیر طرح‌های مختلفی با هدف تامین امنیت استان اجرایی شده که طرح‌های برخورد با هنجارشکنی و قمه‌زنی در عاشورا، برخورد با هنجارشکنی در داخل خودروها، برخورد با رانندگان مخل آسایش مردم، طرح پیشگیری از فرار زندانیان و طرح ساماندهی صدور جواز دفن، از جمله آنها هستند که همگی برای اجرا به نیروهای انتظامی و همکاران قضایی ابلاغ و اجرایی شدند.

آسیابی تصریح کرد: ارتقای بخش فناوری اطلاعات در دستگاه قضایی استان و استفاده از سامانه سمت و فناوری‌های نوین و بهره‌گیری از اتوماسیون اداری به عنوان بخشی از دستاوردهای یک سال اخیر این دستگاه است و استان سمنان در سال 96 در اتوماسیون اداری دادسراها حائز رتبه نخست کشور شده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول 96 کاهش هشت درصدی سرقت در استان سمنان به ثبت رسید، خاطرنشان کرد: میزان قتل‌ها در سه ماهه 96 در این استان نیز با کاهش 67 درصدی روبرو بوده است، میزان جرائم خشن استان در بهار 96 سه درصد و سرقت به عنف نیز هفت درصد کاهش یافت.

دادستان عمومی و انقلاب سمنان خاطرنشان کرد: ورودی پرونده در سال 95 به دستگاه قضایی استان در همه بخش ها 162 هزار فقره بود که 161 هزار فقره یعنی بیش از 99 درصد رسیدگی و مختومه شده است.

آسیابی ادامه داد: در یک سال گذشته 39 هزار و 386 فقره پرونده به دادسراهای استان سمنان وارد و بیش از 38 هزار پرونده قضایی نیز مختومه شده است.

وی، با اشاره به اینکه در یک سال گذشته با کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های ورودی در استان روبرو بودیم، افزود: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسراهای استان با کاهش 15.8 درصدی از 48 روز در سال قبل به 40 روز کاهش یافته است که دستاورد خوبی برای همکاران ما در دستگاه قضایی است.

دادستان عمومی و انقلاب سمنان بیان داشت: هم اکنون تعداد قضات دادگستری استان سمنان 121 نفر و تعداد کارکنان 465 نفر است که 60 درصد پست های اداری و 44 درصد پست های قضایی بلاتصدی است.

آسیابی با اشاره هب اینکه با اقدامات دستگاه قضایی جمعیت کیفری زندان‌های استان نیز در یک سال اخیر با کاهش 10 درصدی روبرو بوده است، اضافه کرد: کاهش جمعیت کیفری از سیاست‌های قوه قضاییه است و استان سمنان از موفق‌ترین استان‌های کشور در طرح کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های کشور بوده است و پیش‌بینی می‌شود که شمار زندانیان در این استان در سال 96 نیز به این سیر نزولی ادامه دهد.

وی، از انجام 54 اقدام قضایی با هدف کاهش جمعیت کیفری خبر داد و گفت: مجموعه این اقدامات به کاهش 521 فقره‌ای در حوزه کیفری در این استان منجر شده است و این در حالی است که در یک سال گذشته ورودی‌ها با افزایش 30 درصدی روبرو بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب سمنان، از اعاده 352 هکتار از اراضی ملی تصرف شده به ارزش مالی بیش از 391 میلیارد ریال در یک سال گذشته خبر داد و افزود: 50 مورد قلع و منع بناهای غیرمجاز، ابطال سند یک زمین‌خواری 79 هکتاری و صدور سند به نام دولت، اخذ مجوز برای 721 هکتار از اراضی به نام دولت از دیگر اقدامات این کمیته در یک سال گذشته بوده است.

آسیابی گفت: کمیته حمایت قضایی و انتظامی از مبارزه با موادمخدر به عنوان یکی دیگر از کمیته های فعال در زیرمجموعه دادستانی سمنان است که در یک سال گذشته 18 مصوبه داشته و طی آن با عوامل جابه جایی، توزیع و فروش موادمخدر برخورد و ضمن ساماندهی مخروبه‌هایی که مورد استفاده این عناصر قرار می‌گرفت از محلات جرم‌خیز استان بارها بازدید میدانی به عمل آمده و برای برخورد با متخلفین دستورات لازم داده شد.

وی، از برگزای 6 جلسه کمیته جرائم خاص در سمنان خبر داد و افزود: ساماندهی جشن‌های پایانی سال و کنترل افراد مستعد جرم از جمله عملکردهای این کمیته بوده که در یک سال گذشته 75 مصوبه داشته است و در بحث پیشگیری از وقوع جرم باید در جامعه همه جانبه باشد و عوامل زمینه ساز جرم نیز رفع شود.

بر اساس اعلام دستگاه قضایی استان سمنان در یک سال گذشته انواع سرقت 6 درصد و جرائم خشن 35 درصد در این استان کاهش یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار