مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي فارس:

موارد ایمنی و آشکارسازی 40 درصد از نقاط حادثه‌خيز فارس انجام شده است

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان فارس گفت: با شناسایی نقاط پر تصادف در فارس تاكنون آشكارسازي و ایمن سازی 40 درصد از اين نقاط در فارس انجام شده است.

کد مطلب: ۶۳۴۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، علي‌رضا سياهپور امروز در جمع خبرنگاران گفت: يكي از اقدامات لازم در راستاي به زانو درآوردن غول تصادف در فارس، بهسازي و حذف نقاط پر تصادف و داراي تصادف است.

او با بيان اينكه هدف از اجراي برنامه‌هاي مختلف كاهش حجم و شدت تصادفات در راه‌هاي فارس است، گفت: اگر تعداد حوادث و جانباختگان حوادث رانندگي در استان فارس را با شاخص‌هاي طول راه‌ها و حجم تردد بسنجيم، فارس استان شانزدهم كشور محسوب مي‌شود.

او در عين‌حال گفت: با توجه به اجراي برنامه آشكارسازي نقاط پرتصادف و داراي تصادف در فارس، تاكنون 40 درصد اين نقاط آشكارسازي شده و اميدواريم تا پايان شهريور امسال تمام نقاط آشكارسازي شود.

اين مقام مسئول منظور از آشكارسازي را نصب علائم هشداردهنده و اقدامات پيشگيرانه براي جلوگيري از وقوع حوادث دانست و گفت: در فارس تعداد 121 نقطه پر تصادف و 176 نقطه دارای تصادف مشخص شده است.

سياهپور اعمال قانون را راهی موثر در کاهش تصادفات دانست و در عين‌حال بر اجراي كنترل های مختلف شامل ايمني راه‌ها، ايمني خودروها و استفاده از شيوه‌هاي كنترلي مختلف، حذف نقاط پرتگاهي و ... تاكيد كرد.

وي با بيان اينكه 30 درصد تصادفات رانندگي در استان فارس طي سال 95 واژگونی خودرو بوده است، گفت: با اجراي اقداماتي به‌دنبال كاهش شدت حوادث واژگوني و در نتيجه كاهش شدت مجروحيت‌ها و فوتي‌ها هستيم.

سياهپور تصريح كرد: اميدوار هستيم كه تا سال آينده بيش از 50 درصد نقاط پرتصادف و داراي تصادف در فارس برطرف شده باشد.

او از اجرايي شدن سيستم حمل و نقل هوشمند در كشور خبر داد و ابراز اميدواري كرد كه با فراگير شدن اين خدمت، شاهد ارائه تمام خدمات اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، به شكل هوشمند هستیم.

او از انجام اولين عمليات بازيابي آسفالت سرد در گردنه گلچهره فارس خبر داد و گفت: اگرچه اجراي كار زمان‌بر بود اما عمر روكش ايجاد شده از 5 سال به 20 سال افزايش مي‌يابد؛ ما از روش‌هاي مختلف و جديد كه اجراي آسفالت را كم‌هزينه‌تر و عمر روكش‌ها را طولاني‌تر كند، استقبال كرده و چنين روش‌هايي را اجرا مي‌كنيم.

مديركل راهداري فارس همچنين از تلاش براي برندسازي و رتبه‌بندي شركت‌هاي حمل و نقل كالا و مسافر در كشور و فارس خبر داد و گفت: در حال حاضر فارس با در اختيار داشتن 37 هزار دستگاه ناوگان باري، رتبه اول را در كشور دارد.

سياهپور با بيان اينكه سالانه 25 ميليون تن كالا توسط ناوگان حمل بار در فارس جابه‌جا مي‌شود، گفت: ظرفيت موجود 40 میلیون تن در ماه است و اميدواريم كه با راه‌اندازي كارخانه‌هاي فولاد، توسعه فعاليت‌هاي صنعتي در بخش كشاورزي و معدن، اين ميزان طي 4 تا 5 سال آينده به نقطه مطلوب نزديك شود.

او همچنين به وجود 120 شركت مسافربري در كشور اشاره و اضافه كرد: هم‌اينك در فارس 6 هزار و 800 راننده با استفاده از 4 هزار و 100 دستگاه اتوبوس، ميني‌بوس و سواري، خدمات حمل و نقل مسافر را ارائه مي‌دهند.

سياهپور با بيان اينكه سال گذشته 12 ميليون مسافر در فارس با ناوگان حمل و نقل عمومي جابه‌جا شده‌اند، گفت: برندسازي و رتبه‌بندي باعث افزايش تمايل مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومي در حوزه مسافر، خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار