معاون امور عمرانی استاندار کردستان:

اجرای طرح بوم گردی تثبیت جمعیت روستاها را به دنبال دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: از مزایای اجرای طرح بوم گردی، تثبیت جمعیت روستاهای استان و همچنین توسعه گردشگری در منطقه است.

کد مطلب: ۶۳۳۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان،امیر قادری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در کارگروه گردشگری استان که با دستورکارهای طرح بوم گردی، طرح های گردشگری در بانه، سنندج و مریوان برگزار شد، گفت: بوم گردی از اصلی ترین جنبه های توسعه گردشگری محسوب می شود و از آنجا که این بخش می تواند توسعه استان را رقم بزند باید به آن توجه ویژه ای کنیم.

وی با طرح این سوال که در استان ما حفظ باغات مهمتر است یا توسعه گردشگری، بیان کرد: بی شک این دو مسئله برای استان حائز اهمیت هستند و توسعه و حفظ باغات اصلی انکارناپذیر در توسعه کردستان است و بحث گردشگری و بوم گردی هم یکی از محورهای توسعه استان به شمار می رود.

وی اظهار داشت: به گفته کارشناسان جهاد کشاورزی، اگر یک هکتار باغ به طور اصولی مدیریت شود در سال می تواند 50 میلیون تومان درآمد داشته باشد و توسعه گردشگری هم قطعا چنین درآمدهایی درپی خواهد داشت، لذا نمی توان از بین این دو فقط یکی را انتخاب کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: با افزایش جمعیت شهرها، نیاز به ایجاد مراکز تفرجگاهی هم در اطراف شهرها وجود دارد و پرداختن به این مهم از رسالت های مسئولان است.

قادری اضافه کرد: به جای ایراد گرفتن و مخالفت کردن با طرح های تاثیرگذار در اقتصاد و در حوزه اجتماعی و فرهنگی، می طلبد راهکارهای موثر ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه قانون، شرایط تغییر کاربری اراضی کشاورزی را مشخص کرده و در موارد خاص با تایید اعضای تعیین شده این امر امکان پذیر است، اظهار داشت: قطعا کسی نمی خواهد قانون شکنی کند و با رعایت خطوط قرمز، باید از ظرفیت های قانونی نهایت بهره برداری را کنیم.

وی بر زون بندی استان برای اجرای طرح بوم گردی تاکید و بیان کرد: ما هم مخالف تغییر کاربری باغات هستیم، ولی طرح بوم گردی استفاده گردشگری از باغات بدون صدمه وارد کردن به باغات است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: در تعدادی از مناطق استان همچون اورامان و پالنگان، این طرح اجرایی و سپس بررسی لازم در ارتباط با اینکه آیا این طرح بر روی تولیدات باغی تاثیرگذار بوده یا نه، انجام شود.

قادری ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید از زاویه دید سازمان جهاد کشاورزی به این طرح نگاه کند نه اینکه فقط بخش خود را ببیند در این صورت است که می توانیم چنین طرحی را با موفقیت اجرایی کنیم.

وی یکی از مزایای اجرای طرح بوم گردی را تثبیت جمعیت روستاها ذکر کرد و گفت: خانه های روستایی که در محورهای گردشگری استان واقع شدند بهترین مکان برای اجرایی کردن طرح بوم گردی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار