رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس:

ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی در استان فارس ۴۱ درصد افزایش یافت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس از افزایش ۴۱ درصدی ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی در استان فارس خبر داد و گفت: از ابتدای فرودین ماه امسال تاکنون ۵۸۷ هزار و ۷۳۳ برگ جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

کد مطلب: ۶۳۱۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانافارس، سرهنگ مصطفی عباسی امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در مجموع 2 ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، برخودر با متخلفان 41 درصد افزایش داشته است، اظهار داشت:در مدت این 2 ماه در استان فارس 67 نفر در حوادث رانندگی درون شهری جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد فوتی حوادث رانندگی به ترتیب در شهرستان‌های شیراز، جهرم، فیروزآباد، مرودشت و اقلید ثبت شده است، افزود: در تصادفات رانندگی مربوط به شهر شیراز در مدت مشابه سال گذشته 37 نفر در حوادث رانندگی درون شهری جان خود را از دست داده است که امسال به 27 نفر کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس یکی از معابر حادثه‌ساز شهر شیراز را محور شهرک گلستان تا صدرا اعلام کرد و افزود: در این محور در بحث ایمنی و کنترل تخلفات با توجه به نداشتن متولی خاص با مشکلاتی مواجه هستیم و تصادفات منجر به فوت بسیاری در این محور روی می‌دهد.

عباسی تعداد حوادث رانندگی شهری استان فارس در 2 ماه نخست امسال را سه هزار و 907 مورد برشمرد و گفت: در تصادفات جرحی نیز در مدت یاد شده شاهد 2 هزار و 598 تصادف و سه هزار و 253 مصدوم بوده‌ایم که در تعداد تصادفات و تعداد مصدومان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 14 و 16 درصد رشد را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که 40 درصد کشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی را موتورسیکلت‌سواران، 36 درصد را عابران پیاده و 24 درصد را نیز سرنشینان سایر وسایل نقلیه تشکیل می‌دهند.

عباسی با اشاره به ثبت 16 هزار و 645 تخلف به وسیله دوربین‌های نظارت تصویری در تقاطع‌های کلانشهر شیراز در 2 ماه نخست امسال افزود: در همین مدت دوربین‌های ثبت سرعت 225 هزار و 869 مورد تخلف و خودروهای دوربین‌دار نیز 39 هزار و 269 مورد تخلف ثبت کردند که در مجموع 281 هزار و 783 تخلف در معابر مختلف شهر شیراز ثبت شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس درباره محدودیت‌های ترافیکی شب‌های قدر گفت: برای فراهم کردن شرایط برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر مراسم احیا و شب‌های قدر محدودیت‌های ترافیکی در معابر اطراف و منتهی به حرم‌های مطهر شاهچراغ (ع)، سید علاالدین حسین (ع) و علی ابن حمزه (ع) اعمال می‌شود.

عباسی گفت: با هماهنگی معاونت حمل و نقل و سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز، اتوبوس‌هایی برای جابه‌جایی شهروندان پیش‌بینی شده و بنابراین تقاضای ما از مردم این است که حتی‌المقدور از وسایل نقلیه شخصی استفاده نکنند.

وی افزود: در صورت استفاده از وسایل نقلیه شخصی، خودرو حتما باید در پارکینگ یا مکان‌های که ممنوعیت پارک وجود ندارد پارک شود و در غیر این صورت خودرو متخلف توسط پلیس اعمال قانون و به پارکینگ منتقل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار