رئیس کل دادگستری گلستان

قصور پزشکی در فوت «الینا فروتن» دختر ۶ ساله گرگانی تایید شد

هیات تجدید نظر انتظامی نظام پزشکی گلستان قصور پزشکی در فوت الینا فروتن را تایید کرد.

کد مطلب: ۶۲۶۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان، پس از تکمیل تحقیقات و اعلام نظر هیئت تجدید نظر انتظامی نظام پزشکی استان، نخستین جلسه رسیدگی به پرونده مرگ الینا فروتن در شعبه ۱۰۲۲ دادگاه کیفری گرگان برگزار شد.

الینا فروتن دختر ۶ ساله گرگانی، ۱۴ اردیبشهت پارسال پس از انجام عمل جراحی لوزه در بیمارستان طالقانی گرگان به کما رفت و بعد از گذشت چند ماه، ۲۲ مرداد همان سال از دنیا رفت.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در نخستین جلسه دادگاه، خانواده الینا فروتن، نماینده دانشگاه علوم پزشکی استان و متهمان این پرونده همراه با وکلای خود حضور داشتند.

هادی هاشمیان افزود: قاضی حمیدرضا فیروزیان حاجی رئیس دادگاه رسیدگی به پرونده الینا، در این جلسه از شاکی، متهمان و وکلای آن ها تحقیق و دفاعیات آنان را اخذ کرد.

هاشمیان افزود: به دلیل طولانی شدن روند رسیدگی، دادگاه تنفس اعلام کرد و ادامه تحقیق و اخذ اظهارات طرفین پرونده را به جلسه ی بعدی که ۱۰ روز دیگر برگزار می شود، موکول کرد.

وی با بیان این که طبق نظریه هیات تجدید نظر انتظامی نظام پزشکی استان، در فوت این کودک ۶ ساله قصور پزشکی صورت گرفته است افزود: در این نظریه دو پزشک متخصص بیمارستان طالقانی هر کدام به میزان ۳۰ درصد و مسئول فنی شیفت شب بیمارستان به میزان ۲۰ درصد و دو پرستار دیگر این بیمارستان نیز ۲۰ درصد در این حادثه مقصر شناخته شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار