مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان :

دغدغه رهبر معظم انقلاب در مورد سند2030 به طور حتم دغدغه معلمان نیز هست

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تمامی مبانی درسی در داخل کشور بر اساس مبانی قرآنی و دینی تنظیم شده و شایعات منتشره نسبت به سند 2030 برای سوء استفاده سیاسی است.

کد مطلب: ۶۲۴۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ، محمد حسن قائدیها در این خصوص اظهارکرد: برخی از جریانات سیاسی با سوء استفاده از این موضوع، شایعه پراکنی می کنند و دستاویز مقاصد خود قرار می دهند و آموزش و پرورش را زیر سئوال می برند.

وی ادامه داد: سند 2030 یک سند توصیه ای محسوب می شود که به همه کشورها از جمله ایران توصیه شده است، بنابراین موارد آن با مبانی دینی و مذهبی ما تطبیق داده می شود.

وی با رد شایعه انتشار و توزیع کتابی با عنوان 'لک لکی در کار نیست' ادامه داد: کتابی با این نام نه موجودیتی دارد، نه اجازه چاپ گرفته و نه در نمایشگاه کتاب و یا در آموزش و پرورش توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: جداول درسی در دوره های آموزشی توسط معاونت پژوهشی تنظیم و تصویب می شود.
به گفته وی مفاهیم و آموزش های قرآنی در تمامی دوره های پیش دبستان و ابتدایی تدریس می شود و هر گونه مطلب مغایر با این موضوع کذب و شایعه ای بیش نیست.

قائدیها ادامه داد: آشنایی با قرآن و توانایی تدریس مبانی و مفاهیم قرآنی از جمله مواردی است که همواره برای انتخاب مربی پیش دبستانی لحاظ می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: مبانی و مفاهیم قرآنی، دینی و فقهی برای همه ما ارزشمند است، بنابراین تصور حذف آن هیچگاه در ذهنمان خطور نمی کند.

قائدیها تصریح کرد: سند 2030 در امتداد موضوع آموزش برای همه توسط یونسکو تدوین شده، اما با این حال وزیر آموزش و پرورش نسبت به تغییر این سند در راستای همخوانی با دین و مذهب ما تاکید داشته است.

وی اضافه کرد: دغدغه رهبر معظم انقلاب بطور حتم دغدغه وزیر آموزش و پرورش، مدیران و معلمان نیز هست و در برخی از بندهای سند تحول بنیادین نسبت به اهمیت به آموزش های دینی و قرآنی بطور خاص تاکید شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهارکرد: انتشار این شایعه ها فقط منجر به نگرانی خانواده ها نسبت به آموزش فرزندانشان می شود و هیچ سودی بدنبال نخواهد داشت.

قائدیها ادامه داد: همه مردم بویژه والدین دانش آموزان می توانند تدوین و تنظیم برنامه های و کتابهای درسی را از نزدیک مشاهده کنند تا هرگونه نگرانی آنان رفع شود.

او تصریح کرد: با توجه به فرمایشهای رهبری در اردیبهشت امسال در جمع معلمان نمونه کشور و نگرانی ایشان به برخی از مفاد سند 2030 باید گفت که همه فرمایشهای ایشان در جهت اصلاح امور و بسیار ارزشمند بوده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: آموزش همجنسگرایی که در فضای مجازی توسط برخی منتشر می شود، شایعه ای بیش نیست.
به گفته قائدیها تمام مباحث آموزش پرورش تحت اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین و آنچه از بصورت کلان ابلاغ می شود، اجرایی می شود.

وی با رد این مطلب که آموزشهای قرآنی در دوره ابتدایی حذف می شود، گفت: این موضوع نیز کذب محض است و برای تشویش اذهان عمومی بویژه در آستانه انتخابات توسط جریانات سیاسی مطرح می شود.

فضاسازی انتخاباتی مبنی بر آموزش کتاب های موهن طبق سند 2030 خلاف واقع است و دولت یازدهم در چارچوب اسلام و هویت دینی و ملی جامعه رفتار می کند.

در روزهای گذشته مطالبی واهی در فضای مجازی مبنی بر وجود کتاب ' لک لکی در کار نیست ' و تدریس آن در مراکز آموزشی ایران منتشر شد که سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش وجود کتاب و تدریس آن در مدارس کشور را تکذیب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار