گزارش پانا در آستانه انتخابات از اهمیت حضور رای اولی ها/

جوانان به انتخابات نشاط می دهند/در انتخاب فرد اصلح احساسی برخورد نکنیم

بدون تردید می توان گفت همه پیشرفت ها و شکوفایی هایی را که تا به حال کشورمان بعد از انقلاب اسلامی به دست آورده است مرهون و مدیون حضور پرشور و انقلابی مردم و همچنین جوانان به خصوص رای اولی ها در انتخابات است.

کد مطلب: ۶۲۴۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، این روزها انتخابات نفس های آخر خود را می کشد و برخی از مردم هنوز کاندیداهای مورد نظر خود را پیدا نکرده اند، برخی ها هم در انتخاب کاندیداهای خود دو دل مانده اند و عده ای هم انتخاب خود را به پای صندوق های رای نگه داشته اند.

با توجه به زیاد بودن کاندیداهای شرکت کننده در این دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، شاید بهتر بود به برخی ها به جای یک برگه رای دو برگه رای می دادند تا نام تمام کسانی را که برایشان کار کرده بودند یا دوست داشتند برایشان رای دهند را در آن برگه ها بنویسند.

برخی از این کاندیداهای شورای شهر سعی دارند که با نام نویسی در لیست ها و گروه های مختلف درصد موفقیت خود را نسبت به دیگران بالاتر ببرند، برخی ها هم با اعلام حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری سعی در پیروزی دارند و نمایندگان کاندیداها نیز از هر فرصتی برای تبلیغ نماینده ای که از نظر خود اصلح می دانند، استفاده می کنند.

این روز ها برخی از کاندیدا ها از مشکلات تبلیغات در سطح شهر چنین می گویند: شهرداری اجازه نصب بنر به غیر از محل ستاد های انتخاباتی را نمی دهد و این در حالی است که در سطح شهر بسیاری از تخلفات راجع به این قضیه دیده می شوند و به نظر می رسد اقدام های صورت گرفته از سوی شهرداری ها کمی ضعیف بوده است.

گاهی این تخلفات نیز باعث جلب توجه بیشتر مسئولین شهری و استانی به گوشه و کنار شهر و باعث نمایان شدن مشکلات سطح شهر می شود.

در عمق این تبلیغات ها و درون کوچه و بازار ها، دیدن پوستر های تبلیغاتی روی شیشه های مغازه هایی که تا دیروز تبلیغات تکراری برخی از شرکت ها را می کردند روحیه ی هر ایرانی را تازه تر می کند.

اما از عمر این انتخابات تنها چند روز باقیست ولی از عمر تبلیغات هایی که سایه بدی بر شهرمان انداخته است معلوم نیست چند ماه یا چند سال باقی است و امید است مسئولین بتوانند چهره بدی را که تبلیغات انتخابات بر کشور باقی خواهد گذاشت را به حالت اولیه خود بازگردانند.

در این میان، جوانان به خصوص رای اولی ها امروز بیشتر در محافل و مجالس صحبت از انتخابات و بحث سیاسی می کنند و در ستاد های انتخاباتی برخی از این کاندیدا ها مشغول به فعالیت هستند.

بدون تردید می توان گفت همه پیشرفت ها و شکوفایی هایی را که تا به حال کشورمان بعد از انقلاب اسلامی به دست آورده است مرهون و مدیون حضور پرشور و انقلابی مردم و همچنین جوانان به خصوص رای اولی ها در همین انتخابات است و انتخابات پله ای برای پیشرفت و تعالی و دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود.

به امید حضور پرشور مردم کشورمان در جمعه این هفته پای صندوق های رای و انتخاباتی سالم و در نهایت پیشرفت کشور عزیزمان ایران.

برای انتخاب اصلح به عقل رجوع کنیم

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی در گفتگو با خبرنگار پانا با اشاره به این که رای اولی ها اولین حضورشان را به عنوان یک فرد موثر در جامعه تجربه می کنند، گفت : همان گونه که در اوایل انقلاب و جنگ نسل نوجوان و جوان در شرایط سخت جامعه با خونشان کشور را نجات دادند و از چشم داشت دشمن به این مرز و میهن جلوگیری کردند امروز رای اولی ها با رایشان این کار را انجام می دهند و این حماسه حضور قلب امام زمان و مقام معظم رهبری را شاد خواهد کرد.

محمود علیگو در پاسخ به این که برای انتخاب اصلح باید به کدام مرجع رجوع کرد، گفت: یکی از عواملی که در انتخاب اصلح مهم است این است به عقل رجوع کرد و باید در این رابطه سوال پرسیده شده و با احساسات با موضوعات برخورد نشود.

وی افزود: از فعالیت ها، سوابق و تخصص افراد آگاهی های لازم را پیدا کنند که همه این ها بر این که چگونه تصمیم بگیریم تاثیر گذار است و این انتخاب بسیار انتخاب سخت و مهمی است و اگر آسان بود از جنس حماسه نبود.

این مقام مسئول با اشاره به این که ملاک و معیار در انتخابات قانون است، گفت: هیچ کس حق ندارد از فصل الخطابی قانون تخطی کند و هر کس هم تخطی کند بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب با واکنش قاطع و جدی مردم روبرو خواهند شد.

حضور حداکثری در انتخابات واجب است

دانش آموز رای اولی در گفتگو با پانا در خصوص اهمیت حضور با شکوه در انتخابات اظهار داشت: به عنوان وظیفه شرعی و به عنوان امر رهبر واجب کفایی است و حضرت آیت الله خامنه ای نیز رای خالی را حرام اعلام کرده است.

وی در ادامه درباره نحوه کسب اطلاعات برای انتخاب اصلح گفت: این اطلاعات را از اساتید و فضای مجازی و حوزه های علمیه و تماشای مناظره ها، رسانه های تصویری و رادیویی کسب کردم.

توسعه و پیشرفت وکشور به حضور تک تک مردم به ویژه رای اولی ها بستگی دارد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به این که رای اولی ها برای نخستین بار به شکل عملی وارد عرصه تصمیم گیری برای آینده خودشان می شوند، گفت: این جوانان با این حرکت در واقع شعور سیاسی خودشان را نشان می دهند و می خواهند آن را سنجش کنند.

طاهر علمی افزود: شور و نشاط خاصی که جوانان به انتخابات می بخشند خودباوری و اعتماد به نفس آن ها را نشان می دهد و قطعا توسعه و پیشرفت وکشور به حضور تک تک مردم به ویژه رای اولی ها بستگی دارد و باید به این باور داشت که اگر بخواهیم کشور موفقی داشته باشیم این موفقیت به مشارکت صد درصد مردم باز می گردد.

وی با اشاره به تاثیرات پشتیبانی و حضور مردم در انتخابات، گفت: مطمئنا با این حضور و پشتیبانی قطعا قدرت نظام و قدرت دولت و ملت بیشتر می شود و کارشکنی های بیگانگان و دشمنی آنان بی اثر می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: دشمنان به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و می خواهند که امید مردم را از دستشان بگیرند و امید مردم زمانی از دست می رود که مردم به حضور در انتخابات بی اعتنا شوند ولی در مقابل دشمن اگر ببیند که مردم در انتخابات مشارکت خوبی داشته اند هرگونه حیله و نگاه بد خود را از کشور و ملت بر می دارد.

گزارش: مهدی زمانفر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار