آزادسازی خرمشهر نماد پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود، گفت: به همین دلیل از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود.

کد مطلب: ۶۲۳۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا همدان، سرهنگ کامران کریمی در ستاد هماهنگی بزرگداشت سوم خرداد روز فتح خرمشهر که با حضور مسئولین شهرستان، در سپاه ناحیه نهاوند برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات الی بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود.

وی افزود: آزادسازی خرمشهر پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ صورت گرفت که این عملیات توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد .

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند اضافه کرد: فتح خرمشهر انعکاس جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد .

وی با بیان اینکه این واقعه از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود، تصریح کرد: به همین دلیل از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود و شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری کرده ‌است .

کریمی در ادامه به تشریح برنامه‌های متناسب با این ایام پرداخت و گفت: از شاخص‌ترین برنامه‌های این ایام می توان به فضاسازی متناسب با این مناسبت مهم که یکی از راه های انتقال فرهنگ جهاد و شهادت است اشاره کرد که از مسئولین ادارات و شهرداری ها و شوراهای اسلامی درخواست می‌کنم در این امر مهم یاری رسان سپاه ناحیه نهاوند باشند .

وی از دیگر برنامه های شاخص این ایام به برگزاری یادواره های شهدا و گردهمایی‌های بسیجیان اشاره کرد و افزود: این گردهمایی‌ها و یادواره‌ها با سخنرانی کشوری و استانی و با حضور پرشور بسیجیان و مردم شهیدپرور نهاوند در شهر و روستاهای تابع این شهرستان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه نهاوند تصریح کرد: از دیگر برنامه های شاخص این ایام می‌توان به ویزیت رایگان در روستاهای محروم شهرستان با همکاری شبکه بهداشت، برگزاری مسابقات ورزشی، سرکشی از خانواده های شهدا و جانبازان، سرکشی از مشاغلی که از محل اعتبارات اقتصادمقاومتی راه اندازی شده اند، اشاره کرد.

وی یادآور شد: همچنین در این ایام چند پروژه از جمله دو حوزه مقاومت بسیج شهر گیان، دهفول و سالن ورزشی جهان آباد با حضور مسئولین شهرستان افتتاح و به بهره برداری می‌رسند.

کریمی با اشاره به برنامه های روز سوم خرداد گفت: صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و مسئولین ادارات شهرستان نهاوند، برگزاری ایستگاه صلواتی، رژه خودرویی و موتوری در سطح شهرستان از جمله برنامه‌های این روز هستند .

وی ادامه داد: غبارروبی گلزار شهدای شهرستان نهاوند با حضور مسئولین ادارات در محل شاهزاده محمد(ع) و علی(ع) با همکاری بنیاد شهید این شهرستان در روز پنج شنبه چهارم خرداد ماه انجام می‌شود .

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند خاطرنشان کرد: تجمع گسترده بسیجیان در قالب حلقه‌های شجره طیبه صالحین بسیج، سخنرانی سپاه، پیش از خطبه‌های نماز جمعه در سه مرکز مصلی ملی نهاوند، فیروزان و گیان نیز خواهیم داشت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار