به همت معاونت پرورشی وتربیت بدنی اداره ناحیه دو شهر ری برگزار شد:

بازدید فرهنگیان آموزش و پرورش ناحیه دوری از باغ ملی گیاه شناسی

مدیریت آموزش ناحیه دو ری به همراه شورای معاونین و معاونین پرورشی واحد های آموزشی ازباغ ملی گیاه شناسی ایران بازدید به عمل آوردند.

کد مطلب: ۶۲۳۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، در این باغ انواع گونه های درخت، درختچه و گونه های گیاهی از اقلیم های گوناگون از جمله ،اقلیم چین و ژاپن، اقلیم هیمالیا، اقلیم قفقاز، اقلیم سیبری و آمریکا و باغ‌های اروپایی وجود داردوعلاوه بر این عموم شهروندان می توانند ضمن بازدید از این باغ، از سومین جشنواره گلاب گیری بهاری، عرقیات و نمایشگاه محصولات سالم و طبیعی بهره مند شود.

محمد نوروزی، مدیر اجرای این جشنواره گفت: این جشنواره شامل دو بخش مجزاست، سالن های ویژه گلاب گیری و عرقیات که هر روز از گل های تازه قمصر کاشان آیین گلابگیری برگزار می شودو بازدیدکنندگان می توانند علاوه بر بازدید از مکان های دیدنی باغ ملی گیاه شناسی از تماشای سنتی گلاب‌گیری لذت ببرند.
همچنین،در فضای به وسعت ۵هزار متر مربع با برپایی 50 غرفه سوغات و هدایا، محصولات و صنایع دستی استان های مختلف با انواع محصولات سالم و طبیعی استان ها از پوشاک، مواد غذایی و تزئینی گرفته تا آجیل و خشکبار محلی و ظروف سنتی خانگی عرضه می شود که شهروندان می توانند از این محصولات خریداری کنند.
نوروزی مهم ترین هدف برپایی این جشنواره بهاری را آشنایی مردم با فرهنگ و سنن اقوام مختلف می داند و می افزاید: این جشنواره و نمایشگاه با هدف ایجاد آشنایی هرچه بیشتر مردم با سوغات و هدایای استان‌های دیگر همچنین ایجاد تبادل فرهنگی بین استان‌ها برپا شده است تا شهروندان بیشتر با آداب رسوم و سنن مختلف استان‌ها و شهرهای کشور آشنا شوند.
شایان ذکر است در حاشیه این بازدید ،مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ری ومعاون پرورشی وتربیت بدنی ضمن خیرمقدم از فعالیت های سالیانه معاونان پرورشی ومربیان تربیتی تجلیل به عمل آوردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار