معلمان از منظر تربیت افراد عرض عمر طولانی دارند

معاون وزیراموزش و پرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور گفت: کیفیت زندگی و عرض عمر معلمان قابل قیاس با سایر مشاغل نیست عرض عمر آنها به خاطر تربیت افراد ضریب می گیرد و طولانی است.

کد مطلب: ۶۲۲۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی مجید قدمی در برنامه تقدیر از معلمین نمونه خراسان رضوی ضمن گرامیداشت مقام شهید مطهری گفت: این شهید بزرگوار بعد از انقلاب مدت کمی در قید حیات بود ولی تاثیرگذاری ایشان زیاد بود آنقدر که حضرت امام(ره)کتابهای ایشان را بدون استثنا مفید دانستند.
وی اولین ویژگی شهید مطهری را ساده گویی عنوان کرد و گفت: شهید مطهری فیلسوف بود ولی انعطاف در شخصیت این فرد خیلی زیاد بود. شهید مطهری در جمع طلاب فلسفه و روش رئالیسم می گفت و در جمع کودکان داستان راستان بیان میکرد.
قدمی مخاطب شناس و زمان شناس بودن را ویژگی های دیگر این شهید دانست و افزود: شهید مطهری در زمینه سست بودن دیدگاه کمنیسم و مکاتب وابسته دست به قلم برد و روشنگری کرد. در همان ایام کتاب تعلیم و تربیت با نگاه اسلامی را نوشت که توصیه میکنم عزیزان مطالعه کنند .
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار کرد: انگیزه های درونی یک معلم عشق و هنر و محبت است ولی زمانی که وارد کلاس شد باید روانشناسی مخاطب و روانشناسی یادگیری و تدریس داشته باشد همچنین به موضوع درس و تشخیص طبقه بندی کلاس تسلط داشته باشد.
وی خطاب به معلمان گفت: اینجایی که شما امدید سخن از انسان هست برای جبران خطا در کارخانه میتوان خط تولید را عوض کرد و کالا را برگشت داد اماخطا در آموزش و پرورش انسان را منهدم می کند.
قدمی گفت: ما مدعی هستیم می خواهیم تربیت کنیم و برای این باید مخاطب شناس باشیم. به راحتی می توانیم بسیاری از مشکلات نظام اموزشی کنترل کنیم.
وی گفت: ما دنیا را ایستگاهی می دانیم که در ان توفیق معلمی پیدا کردیم. کیفیت زندگی و عرض عمر معلمی قابل قیاس با سایر مشاغل نیست عرض عمر معلمان به خاطر تربیت افراد ضریب می گیرد طول عمر را می شود زیاد کرد که برای افراد افتخار زیادی ایجاد نمی کند.
وی با بیا اینکه معلمان از منظر تربیت افراد عرض عمر طولانی دارند و از این نگاه برد با معلمان است اظهار کرد: ان روزی که دست همه خالی است شما پیروز هستید چون انسان تربیت کردید و عمل شما حسنه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار