معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در گفت و گو با پانا خبر داد:

فعالیت 37 مرکز مشاوره برای کودکان خیابانی/فعالیت 37خانه سلامت برای دختران فراری تحت نظارت بهزیستی

خبرگزاری پانا:معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی اعلام کرد: 37 مرکز مشاوره ویژه حمایت از کودکان خیابانی فعالیت دارند که تاکنون 3800 کودک در این مراکز تحت حمایت قرار گرفته اند.

کد مطلب: ۶۱۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد

محمد نفریه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا در خصوص حمایت های ویژه بهزیستی از کودکان کار گفت: پایگاه های خدمات اجتماعی ویژه کودکان خیابانی در سطح کشور ایجاد می شود.

وی ادامه داد: در ابتدا جمع آوری کودکان خیابانی در دستور کار سازمان بهزیستی بود اما در حال حاضر نگاه حمایتی و پیشگیری از آسیب ها در مورد آن ها مدنظر قرار دارد و همچنین در همین راستا اورژانس اجتماعی نیز گسترش یافته است.

160 مرکز حمایت اجتماعی در حال فعالیت است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: هم اکنون بنا به آمار، 160 مرکز حمایت اجتماعی در حال فعالیت است و این در حالی است که مراکز جمع‌آوری و نگهداری افزایش چشمگیری نداشته و رشد کمی رو به افزایش گذاشته اند.

نفریه به دفتر امور آسیب‌دیدگان این سازمان نیز اشاره کرد و گفت:بیشترین خدمت این دفتر مربوط به مسائل ثانویه است و برنامه اورژانس‌های اجتماعی شامل چهار بخش، از جمله موضوعات مورد توجه در این دفتر است.

وی افزود:163 مرکز مداخله بحران در قالب طرح اورژانس‌های اجتماعی مشغول به فعالیت هستند که بیش از 25 هزار نفر از این خدمات بهره مند می شوند.

به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، در سراسر کشور 18 خودرو سیار اورژانس اجتماعی فعال است و 44 هزار تن به این مراکز مراجعه کرده اند.

17مرکز مشاوره در کشور وجود دارد

نفریه در خصوص حمایت از کودکان خیابانی نیز بیان کرد: 37 مرکز مشاوره در کشور وجود دارد که 3800 کودک وارد این مراکز شده‌اند.

فعالیت 37خانه سلامت برای دختران فراری تحت نظارت سازمان بهزیستی

وی یادآور شد: علاوه بر این، 31 مرکز اسکان موقت زنان،15 مرکز بازپروری و 37 خانه سلامت برای دختران فراری تحت نظارت سازمان بهزیستی مشغول به فعالیت و ارائه خدمات اجتماعی هستند.

به گزارش پانا، خانه های سلامت سازمان بهزیستی راهکاری است برای دخترانی که در معرض آسیب قرار دارند و از طریق مراکز مداخله در درمان، اورژانس اجتماعی و نیروی انتظامی و با رای دادگاه به بهزیستی معرفی می‌شوند راهی خانه‌های سلامت شده و در آنجا فعالیت‌های مددکاری برای بازگرداندن این دختران به خانواده‌هایشان آغاز می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار