کارشناسی سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی خبر داد :

زنگ سلامت در فردیس طنین انداز شد

بمناسبت آغاز هفته جهانی سلامت صبح امروز دوم اردیبهشت ماه با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان، سرپرست مرکز بهداشت، مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردیس زنگ سلامت در هنرستان کار و دانش شهید غلامحسینی این شهرستان نواخته شد.

کد مطلب: ۶۱۶۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر نگار پانا از آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس ؛ سرپرست مرکز بهداشت شهرستان فردیس با اشاره به هفته سلامت از اول تا 7 اردیبهشت ماه گفت: امسال برنامه های هفته سلامت در کشور با شعار زندگی سالم، با نشاط و امید و با تأکید بر سبک زندگی سالم، غذای سالم و تحرک بدنی در مجامع عمومی، دانشگاه ها و مدارس سراسر کشور اجرا می شود.

وی اجرای برنامه خطرسنجی برای عموم جامعه و افزایش آگاهی مردم در خصوص بیماری های غیرواگیر را از مهمترین برنامه های بهداشت و درمان در سال 96 خواند و افزود: با توجه به اینکه علت اصلی مرگ و میر در کشورمان مربوط به بیماری های غیرواگیر چون بیماری های قلبی و عروقی، حوادث ترافیکی و سرطان هاست؛ طرح خطرسنجی با غربال گری کلیه افراد جامعه بویژه گروه سنی بالای 30 سال در پایگاه های سلامت به لحاظ فشارخون، دیابت، سرطان ها و بیماری های قلبی و عروقی بررسی شده و احتمال ابتلا تا 10 سال آینده مشخص می گردد.

دکتر معصومه جودکی گفت: در صورت نیاز بیمار به پزشک متخصص، آزمایشات تخصصی و غیره، این خدمات در قالب نظام شبکه بهداشت و از طریق پایگاه ها و مراکز سلامت جامعه بصورت رایگان انجام می شود.

وی افزود: اهداف جامعه جهانی تا سال 2025 برای کاهش بیماری های غیرواگیر ، 25 درصد کاهش بیماری های قلبی ، 10درصد کاهش سرطان ها، 10 درصد کاهش الکل و افزایش دیابت به صفر درصد می باشد که امیدواریم در سطح کشور و شهرستان فردیس با برنامه ریزی مناسب بتوانیم به این اهداف دست یابیم.

سرپرست مرکز بهداشت فردیس با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان فردیس دارای 42 پایگاه سلامت می باشد گفت: در طرح تحول سلامت برای هر 12500 نفر یک پایگاه در نظر گرفته شده که به نسبت جمعیت شهرستان فردیس 42 پایگاه سلامت در نقاط مختلف تحت نظارت 10 مرکز سلامت جامعه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: در پایگاه های سلامت مراقبین بهداشت و در مراکز سلامت ، پزشک، روانشناس، کارشناسان تغذیه و بهداشت محیط ارائه خدمت می کنند. پزشکان بصورت دوره ای پایگاه های سلامت را پوشش می دهند. شهروندان محترم باید با مراجعه به پایگاه های سلامت و تشکیل پرونده خانوار می توانند از خدمات این طرح بصورت رایگان بهره مند شوند.

دکتر جودکی همچنین به نقش اصول اعتقادی اسلام و فرهنگ ایرانی اسلامی در سلامتی جسمی و روانی افراد اشاره کرد و اظهار داشت: هرچند میزان افسردگی در جامعه روبه افزایش است اما بر اساس آمار میزان افسردگی در کشور ما به دلیل پایبندی به احکام اسلامی و فرهنگی ایرانی پایین تر از آمار جهانی است.

گفتنی است در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از کتاب های سبز در خصوص آشنایی با بیماری های مختلف و پوسترهایی از شعارهای هفته سلامت به نمایش درآمد و همچنین سفیران سلامت که برنامه های خودمراقبتی را آموزش دیده بودند مورد تقدیرقرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار