به مناسبت روز زمین پاک؛

حاشیه تالاب استیل آستارا توسط فعالان محیط زیست گیلان پاکسازی شد

با مشارکت 230 نفر از فعالان محیط زیست، دوستداران طبیعت گیلان و دستگاه های اداری آستارا، زباله های اطراف تالاب استیل این شهرستان جمع آوری شد.

کد مطلب: ۶۱۵۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان ، یونس رنجکش فرماندار آستارا هنگام پاکسازی تالاب استیل اظهار کرد: دولت یازدهم با اعتقاد به گفتمان حفاظت محیط زیست، دولتی سبز و محیط زیست محور است و رفتارهایش در توجه به محیط زیست و گفتمان سازی آن، نشان دهنده اعتقاد به محیط زیست پایدار است.
وی اظهار داشت: حدود نیم قرن پیش به پیشنهاد یک کشیش برای حفاظت محیط زیست، روز زمین پاک در سازمان ملل مصوب شد تا زمین با پشتوانه جهانی حفظ شود و اقداماتی در زمینه آموزش های همگانی به اجرا در آمد.
وی ادامه داد: آنچه برای ما ایرانیان و مسلمانان جهان مهم است، حفاظت محیط زیست بر اساس آموزه های دین اسلام است و حفظ محیط زیست و اهمیت آن در قرآن، سیره رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار (ع) آمده است.
به گفته رنجکش، در نظام جمهوری اسلامی نیز حفاظت محیط زیست به عنوان یک اصل در قانون اساسی پیش بینی شده و مردم موظف به رعایت آن شده اند و توجه به محیط زیست در دستورات مقام معظم رهبری نیز مشاهده می شود.
وی اضافه کرد: برای دستیابی به محیط زیست پایدار در کنار توسعه و بهره مندی از مباحث طبیعی باید آموزش های عمومی فراگیر شود و همه در گفتمان سازی مشترک حرکت کنیم و حفظ محیط زیست تکلیف اجتماعی و شرعی است.
فرماندار شهرستان مرزی بندر استارا اظهار داشت: حضور فعالان زیست محیطی و تقویت تشکل های مردمی در کنار ایجاد بستر های تعامل مردم و مسئولان، نقش محوری در حفاظت محیط زیست دارد و در این شهرستان تلاش خواهیم کرد تا نهادهای مدنی در این زمینه تقویت شوند.
رنجکش ادامه داد: رویکرد دولت تدبیر و امید توجه به نهادهای مدنی و تقویت مشارکت های اجتماعی است و در آستارا نیز این مهم در اولویت برنامه ریزی ها قرار دارد.
وی با اشاره به هزینه های بالای تخریب محیط زیست در زندگی فردی و اجتماعی افزود: بیداری اجتماعی مهم ترین عامل در کاهش این آسیب ها و پیشگیری از تخریب محیط زیست است و باید در این بیداری با رسیدن به فهم مشترک، شریک باشیم.
محمدرضا روشنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا نیز در این برنامه اظهار داشت: فصل جدیدی از رویکردهای اجتماعی و توجه به محیط زیست در این شهرستان آغاز شده و امیدوارم گام های موثری برداریم.
در ادامه این برنامه از کودکان شرکت کننده در مسابقه نقاشی ایده ها و دغدغه های زیست محیطی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار