وزیر جهاد کشاورزی:

تعادل‌بخشی سطح آب‌های زیرزمینی، مانع از کاهش تراز آن در سال 95 شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تعادل‌بخشی سطح آب های زیرزمینی مانع از کاهش تراز این آب‌ها در سال 95 شده است.

کد مطلب: ۶۱۵۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، محمود حجتی در مراسم بهره برداری از یک هزار و هکتار از پروژه 2 هزار و 500 هکتاری آب‌های مرزی شهرستان جلفا با شیوه نوین آبیاری که همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری به آذربایجان‌شرقی و با حضور کریم مهری رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در شهرستان هادیشهر برگزار شده بود، اظهار داشت: بحث مربوط به تعادل‌بخشی سطح آب‌های زیرزمینی، یکی از مباحث مهم در این زمینه است که مانع کاهش تراز آب‌های زیرزمینی در سال 95 شد.

وی با اشاره به اهمیت این موضوع گفت: آرزو می‌کنیم شاهد روزی باشیم که روند بیلان منفی پایین رفتن سطح آب‌های مرزی متوقف شده و سال به سال کف‌شکنی چاه‌ها و افت دشت‌ها و ناپایداری کشاورزی را به همراه داشته باشد.

حجتی با خاطرنشان کردن این نکته که در بعضی از چاه‌ها شاهد برگشت سطح ایستایی آب‌ها هستیم، اظهار کرد: امیدواریم خداوند متعال توفیق دهد تا از نعمت‌های فراوانی که به ما ارزانی داشته و در اختیار ما قرار داده است به درستی دانسته و از آنها استفاده کنیم و شکرگزار ایزد منان باشیم.

مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید به اینکه باید با همت مضاعف و پشتکار و پیگیری، ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل سازیم تصریح کرد: امروز شاهد آثار اشتغال، ارزش افزوده و تولید در زندگی و معیشت مرزنشینان عزیز هستیم و این بخش کوچکی از نعمات الهی است.

وی با تقدیر و تشکر از همه دست‌اندرکاران و مجریان پروژه یک‌هزار هکتاری طرح آب‌های مرزی در استان آذربایجان‌شرقی گفت: در شهرستان خداآفرین نیز اجرای پروژه‌های آ‌ب‌های مرزی در دستور کار وزارت متبوع قرار دارد.

حجتی اضافه کرد: با عنایت و نظر لطف مقام معظم رهبری و پیگیری مجدانه رئیس جمهور در اجرایی و عملیاتی کردن طرح آب‌های مرزی، تامین منابع مالی انجام و عملیات آغاز شده است.

وی عنوان کرد: منطقه مرزی جلفا یعنی نعمت‌های پنهان خداوند که به ما عنایت فرموده، این منطقه دروازه ورود ما به قفقاز و اروپاست.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن تقدیر و تشکر از همه مشاوران، مسؤولان، مجریان و سایر مسؤولان استانی که پشتیبان و همیار مسؤولان ذی‌ربط بودند، گفت: مایه افتخار است که در معیت رئیس جمهور و هیأت دولت برای اظهار همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان سیل اخیر در استان آذربایجان‌شرقی حضور یافته‌ام.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار