مردم اصفهان از چهارباغ بدون خودرو ميگويند

سه شنبه هايی كه حالا برند نصف جهان است

چهارباغ یک سه‌شنبه بهاری دیگر را تجربه کرد، روزی که باز هم خبری از بوق و دود نبود و دقایقی فرصت برای تفریح همراه با آرامش را برای شهروندان اصفهانی فراهم کرد.

کد مطلب: ۶۱۲۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان به نقل از پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، امروز دیگر همه اصفهانی‌ها می‌دانند که چهارباغ عباسی سه‌شنبه‌ها حال و هوای دیگری دارد، آرامش بدون خودرو و فرصتی برای پیاده روی، دوچرخه سواری و استفاده از هوای پاک. سه‌شنبه این هفته هم بهاری بود و سکوت چهارباغ شنیدنی‌تر از همیشه.
دو بانوی اصفهانی قدم زنان سه‌شنبه بهاری چهارباغ را تجربه می‌کند. چند دقیقه‌ای با آنها هم قدم و هم کلام شدیم. یکی از این دو شهروند اصفهانی می‌گوید: متاسفانه از دو ماه پیش فرصت حضور در سه‌شنبه بدون خودرو چهارباغ را پیدا نکردم و خوشحالم که امروز بعد از دو ماه بار دیگر یک روز با آرامش را در زیباترین خیابان اصفهان تجربه می‌کنم.
این شهروند اصفهانی درباره ایده اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو گفت: در مجموع ایده بسیار خوبی است به خصوص اینکه حالا روزهای بهاری را هم در این طرح پشت سر می‌گذاریم و آرامش و زیبایی چهارباغ دو چندان شده است.
وی در ادامه تشبیه جالبی می‌کند و می‌گوید: امروز که به چهارباغ آمدم تصور کردم در تاریخ قدم می‌زنم، به این فکر می‌کنم که این خیابان دیدنی در زمان صفویه چقدر آرام و دلنشین بوده است، مردم چقدر راحت در خیابانی که خبری از ماشین و دود و بوق در آن نبوده قدم می‌زدند، امروز هم ما سه‌شنبه‌ها چنین تصوری داریم.
دیگری که قدم زدن در سه‌شنبه بهاری چهارباغ را تفریح هر هفته‌اش عنوان می‌کند می‌گوید: چهارباغ آرام و بدون بوق و دود را دوست دارم، امیدوارم همه روزهای هفته چهارباغ را در چنین آرامشی ببینیم.
اینجا بعضی قدم زدن و پیاده‌روی را ترجیح می‌دهند و برخی از فرصت خیابان بدون ماشین برای دوچرخه سواری استفاده می‌کنند، اما جالب اینکه عده‌ای نیز از سکوت دلشنین چهارباغ برای مطالعه استفاده می‌کنند. دختر جوانی روی صندلی‌های میانه خیابان در حال مطالعه است، بابت اینکه چند دقیقه‌ای فرصت مطالعه‌اش را در اختیار ما قرار می‌دهد تشکر می‌کنیم. او می‌گوید: سکوت چهارباغ واقعا آرامش بخش است، من محل کارم همین نزدیکی است و روزهای سه‌شنبه قبل از اینکه ساعت کارم شروع شود یک ساعتی زودتر به چهارباغ می‌آیم تا از این فرصت استفاده کنم.
این شهروند اصفهانی ادامه می‌دهد: جالب است بدانید همکاران من هم چنین کار می‌کنند، روزهای سه‌شنبه هر هفته فقط به خاطر استفاده از آرامش چهارباغ زودتر راهی محل کار می‌شویم. روزهای دیگر خیابان پر از ماشین و سر و صداست اما سه شنبه‌هاست که می‌شود آرامش را در این منطقه تجربه کرد.
کمی نزدیک‌تر به مجسمه شیخ بهایی خانم و آقایی در حال عکس سلفی گرفتن هستند. با آنها نیز چند لحظه‌ای هم صحبت شدیم. آقا که تازه از دوچرخه سواری برگشته می‌گوید: امروز اولین بار است که چهارباغ را بدون ماشین می‌بینم، متاسفانه تاکنون فرصت نداشتم در سه‌شنبه های بدون خودرو شرکت کنم اما امروز که وقتی پیدا شد تا با آرامش در چهارباغ دوچرخه سواری کنم خوشحالم.
او ادامه می‌دهد: طرح سه‌شنبه های بدون خودرو طرح جالبی است، ما راضی هستیم و اتفاقا ماشین هم نداریم، ولی اگر ماشین هم داشته باشیم می‌شود در این همه پارکینگ در سطح شهر پارک کرد و مدتی با آرامش در چهارباغ پیاده روی یا دوچرخه سواری کرد.
همسر این شهروند نیز ادامه می‌دهد: گویا قرار است چهارباغ برای همیشه به روی خودرو بسته شود، به نظر من طرح خوبی است، همان طور که میدان امام بدون خودرو زیباتر شده است چهارباغ نیز بدون خودرو دلنشین‌تر است.
بازار اغذیه و بستنی فروشان چهارباغ سه‌شنبه‌ها گرم‌تر است. فروشنده یکی از این بستنی‌فروشان هرچند سرش شلوغ‌تر است اما به درخواست ما برای صحبت کردن کوتاه پاسخ مثبت می‌دهد. درباره حال و هوای سه‌شنبه‌ها می‌گوید: خدا را شکر سه‌شنبه مشتریان بیشتری داریم، مردم ترجیح می‌دهند تفریح خود را با خوردن یک بستنی تکمیل می‌کنند.
او ادامه می‌دهد: اجرای طرح سه‌شنبه‌ها راضی کننده است، چون هم در کاهش آلودگی هوای منطقه موثر است و هم فرصتی برای تفریح در چهارباغ است، امیدوارم اجرای این طرح تداوم داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار