در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

اجرای طرح ملی آموزش زوج‌های درآستانه ازدواج/کاهش 20 درصدی آمار طلاق

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از اجرای طرح ملی آموزش ویژه زوجین در آستانه ازدواج در سال 96 خبر داد و گفت: با اجرای این طرح آمار طلاق تا 20 درصد کاهش می یابد.

کد مطلب: ۶۰۹۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد

مجید رضازاده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه طرح ملی آموزش ویژه زوجین در آستانه ازدواج با هدف تحکیم خانواده و کاهش آمار طلاق در دستور کار قرار دارد، اظهارداشت: با توجه به اینکه آمار طلاق در سال های اولیه زندگی مشترک یعنی بین سال های اول تا پنجم افزایش یافته، بنابراین طرح ملی آموزش زوجینی که در آستانه ازدواج قرار دارند به منظور کاهش آسیب طلاق در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به نقش آموزش پیش از ازدواج و آموزش مهارت های زندگی در کاهش آمار طلاق گفت: در حال حاضر طلاق یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی است که آمار آن در کشور پایین نیست. بر اساس آمارهایی که از برگزاری مشاوره های ازدواج به آن رسیده ایم مشاهده شده نقش آموزش پیش از ازدواج در کاهش میزان طلاق بسیار اثرگذار است، بنابراین طرح سراسری آموزش ویژه زوجین در آستانه ازدواج در سال 96 در استان های کشور اجرا می شود.

وی اضافه کرد: طرح ملی آموزش ویژه زوجین در آستانه ازدواج به صورت پایلوت در یزد آغاز شده است و پس از آن در سایر استان ها نیز اجرا خواهد شد. در این طرح ملی، آموزش‌ های پیش از ازدواج ویژه افرادی که در آستانه ازدواج قرار دارند با استفاده از چهار هزار مربی متخصص امور خانواده اجرا می شود.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی با اشاره به سند چشم انداز آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: با کمک این سند که در سال گذشته رونمایی شد، می توانیم برنامه ها را در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اجرا کنیم که یکی از این برنامه ها آموزش مهارت زندگی و آموزش های پیش از ازدواج است که پیشتر هم اجرا شده اما اجرای آن به طور جدی تر انجام خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: زوج های جوان می توانند از خدمات مشاوره ای مراکز مشاوره بهزیستی بهره مند شوند، همچنین خط مشاوره تلفنی 1480 نیز وجود دارد که زوج ها می توانند از خدمات این سامانه نیز استفاده کنند.

رضازاده در پایان تصریح کرد: در اجرای طرح ملی آموزش ویژه زوجین در آستانه ازدواج، وزارت دادگستری، کانون سردفتران و سازمان ثبت احوال نیز مشارکت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار