معاون سازمان صنعت و معدن آذربایجان شرقی خبر داد

استقرار 142 مرکز توزیع میوه عید در آذربایجان شرقی

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت و معدن آذربایجان شرقی از برپایی 142 مرکز توزیع میوه عید در استان خبر داد و گفت: تعداد 45 مرکز در تبریز مستقر خواهد بود.

کد مطلب: ۶۰۴۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد

غلامعلی راستی ، معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت و معدن آذربایجان شرقی در نشست خبری این سازمان با خبرنگاران در خصوص وضعیت تعطیلی بازار تبریز در روزهای آغازین عید گفت : امسال علی رغم سال های گذشته از اصناف این محل درخواست شده است که در ایام نوروز میزبان گردشگران شهر باشند.

وی ادامه داد: میوه شب عید با برنامه ریزی های لازم توسط جهاد کشاورزی در جلسه تنظیم بازار پیش‌بینی شده است و 142 مرکز توزیع میوه در استان و 45 مرکز در تبریز برپا خواهد شد که از 24 اسفند توزیع میوه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره صنعت وظیفه نظارت و بازرسی را در این ایام دارد تا مردم بدون دغدغه میوه شب عید را تأمین کنند گفت: قیمت عرضه میوه هنوز اعلام نشده است و منتظریم ستاد تنظیم بازار قبل از عرضه قیمت نهایی را اعلام کند.

وی بیان کرد: در ابتدای ماه اسفند تا آخر فرودین طرح نظارت بازار نوروز در استان ادامه خواهد داشت که در 14 روز اول تعداد پنج هزار و 726 مورد بازرسی شده است و 286 پرونده تخلف ثبت شد.

راستی با اشاره به اینکه 22 تا 27 اسفند هم نمایشگاه بهاره برای تمام مواد غذایی و ملزومات عید مردم در تبریز برگزار می‌شود، اظهار داشت: این نمایشگاه نشانه‌هایی از رفع رکود است تا به تدریج شاهد رونق در اقتصاد استان باشیم.

وی با یادآور شدن سمت پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی تبریز در سال 2018 گفت: امسال تمرینی برای ما خواهد بود تا برای سال آینده آماده شویم و جذب مشتری چرخه اقتصاد در آن سال را خواهد داشت پس نحوه برخورد با گردش باید نرم و با محبت باشد تا به افزایش آمار خرید کمک کند.

وی گفت : رسانه‌ها حق مطلب را در مورد خرید و تولید کفش ایرانی ادا کردند و توانایی تولید کنندگان را نمایان کردند، امید داریم برخی کالاهای دیگر مانند فرش، شیرینی و شکلات و غذای تبریز که نیازمند شناساندن به مردم و گردشگران است تا بازار این کالاها و سایر تولیدات ایرانی رونق گیرد هم پیگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار