دانش آموزان هنرمند تبریزی در گفت و گو با پانا:

نوجوان باید خودش را از آسیب های اجتماعی مصون دارد

دانش آموزان هنرمند تبریزی گفتند:نوجوانان باید خودشان را از آسیب های اجتماعی احتمالی مصون دارند.

کد مطلب: ۶۰۴۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد

حنانه عباسعلیزاده، حورا جدی و آتنا خالقی دانش آموزان ناحیه 2 تبریز که پوستر با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی را طراحی کرده و برای توزیع در سطح استان انتخاب شده است در گفت و گوی صمیمی و دوستانه با خبرنگار پانا به سوالات پاسخ دادند.

پانا: لطفا توضیح مختصری در موضوع پوستر بگویید؟

ما سعی کردیم موضوع پوستر با مخاطب یعنی کودکان و نوجوانان ارتباط برقرار کند و موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی را با رنگ بندی و توضیحات قالب بندی شده در قالب نوشتار ارایه دادیم.

پانا: چرا این طرح را انتخاب کردید؟

طرحی که برای اتود انتخاب کردیم گویای شادی کودکان در پوستر کودک و دور بودن آن ها از آسیب هاست. کودکان بایستی به دور از استرس باشند پس رنگ آمیزی و ترکیب اجزا باید این حس را القا می کرد و این موضوع در سطح جوامع مطرح ترین عنوان می باشد.

اما در پوستر نوجوان سالم، ترکیب طرح ها و رنگ ها ضمن اشاره به بروز بودن نوجوانان و تازگی طلبی آن ها باید متانت و وقار نوجوان سالم را به بیننده القاء می کرد و وجود عنصر نقاش، بیانگر آینده نوجوان است که در دست خود اوست و خود باید خویش را از آسیب های احتمالی مصون دارد.

پانا: چه بخش هایی در این پوستر مد نظر بوده است؟

در پوستر کودکان استفاده از عناوین شاد، رنگارنگ و پر انرژی و شخصیت های کودکانه شاداب، موارد انرژی بخش بوده اند. اما در پوستر نوجوانان ابتدا به دلیل روحیه تنوع طلبی نوجوانان از عناصر رسانه ای مانند دوربین عکاسی، رایانه، نگاتیو و دیگر عناصر هنری مانند قلم و بوم استفاده شده تا پوستر بتواند ارتباط بصری و تجسمی و معنایی بهتری با مخاطب برقرار کند. استفاده از رنگ های شاد با حفظ متانت به این دلیل بوده است که خواسته شده از افسردگی روحی نوجوانان کاسته شود.

پانا: از این که پوستر شما جهت توزیع در سطح استان انتخاب شده است چه احساسی دارید؟

تجربه منحصر به فردی بود. از این که وسعت کار در سطح استانی بود بسیار خرسندیم. امیدواریم با یاری حق تعالی و الطاف الهی در راه پیشرفت و دیگر زمینه های هنری گام بردارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار