مدير آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش خبرداد:

تقويت مدارس آموزش از راه دور درقانون تاسيس واداره مدارس ومراكزغیردولتی

مديرآموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به ابلاغ قانون جديد تاسيس و اداره مدارس ومراكز غير دولتي ، مدارس آموزش از راه دور تقويت مي شود.

کد مطلب: ۵۹۴۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش وپرورش پانا، گودرز شاهمرادي درگردهمايي آموزشي - توجيهي روساي ادارات مشاركت هاي مردمي استان هاي كشور با بيان اينكه توسعه آموزش از راه دور با برنامه هاي آموزشي و تربيتي براساس نظام تعليم و تربيت اسلامي جهت تحقق عدالت آموزشي راهبرد سازمان مي باشد، اظهاركرد: توسعه فعاليت هاي آموزشي و پرورشي مدارس،كيفيت بخشي، ارتقاي سيستم تنوع بخشي به محيط يادگيري، جلب مشاركت ساير نهادها از ديگر راهبردهاي اين آموزش هستند.

مديرآموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد: توسعه كمي وكيفيت ‌بخشي همه جانبه‌ به فعاليت‌هاي آموزشي و پرورشي مدارس آموزش از راه دور در داخل و خارج از كشور، تنوع بخشي به محيط يادگيري در فرآيند تعليم و تربيت رسمي عمومي با استفاده از فن‌آوري‌هاي نوين آموزشي و نظارت و ارزيابي عملكرد مدارس مذكور، ازبرنامه هاي مهم آموزش از راه دور است.

وي بيان كرد: اجراي مطلوب برنامه سالانه در مدارس به عنوان اولين ركن برنامه ريزي از اقدامات ارزشمندي است و نظارت برحسن اجراي مطلوب اين برنامه عملياتي از اولويت هاي مهم اين مديريت است.

شاهمرادي گفت: اقدام به توليد محتواي آموزشي متناسب با استاندارد هاي آموزشي و متناسب با روش هاي كتاب پايه، صوتي تصويري ، و الكترونيكي از قبيل كتاب هاي خود آموز، نرم افزار هاي آموزشي تعاملي و غيرتعاملي، vcd و توليد محتواهاي الكترونيكي جهت ارائه آموزش هاي غير حضوري با همكاري سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي نيز به صورت ويژه در حال پيگيري است و به زودي برخي از توليدات محتوايي عرضه خواهد شد.

مديرآموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با تاكيد بر اينكه جذب دانش آموزان در مدارس آموزش از راه دور از مهم ترين كارها است، گفت: برنامه ريزي جهت افزايش پوشش تحصيلي دانش آموزان بازمانده از تحصيل در سراسر كشور به ويژه مناطق كمتر توسعه يافته به عنوان اولين ركن عدالت آموزشي و همچنين افزايش پوشش تحصيلي دانش آموزان ايراني مقيم خارج از كشوربه منظور تقويت هويت ملي اسلامي با همكاري مركز امور بين الملل و مدارس خارج از كشور نيز به عنوان اولويت اساسي محسوب مي گرد.

وي با بيان اهميت حركت مدارس آموزش از راه دور حول محور ساحت هاي ششگانه سند تحول بنيادين ، توجه به فعاليت هاي پرورشي متناسب با آموزش هاي غير حضوري را ضروري دانست، وتصريح كرد: اجراي مطلوب جشنواره قلم 2 براي گروه هاي دانش آموزي، معلمان، خانواده و خبرنگاران و طرح نگار به منظور ثبت خاطرات ارزشمند سه گروه در برنامه هاي سال جاري پيش بيني شده و با رويكرد محول كردن برخي وظايف به استان ها برنامه ريزي شده است.

شاهمرادي با تاكيد بر اهميت اجراي طرح جامع نظارت بر مدارس آموزش از راه دور گفت: طرح ارزيابي عملكرد مدارس بر اساس شاخص هاي تعيين شده صورت مي گيرد و كارنامه عملكرد مدارس در پايان سال تحصيلي صادر خواهد شد.

وي عنوان كرد: پوشش تحصيلي، نهادينه كردن برنامه ريزي، استفاده از مشاركت موسسان، ايجاد شبكه مشاوره اي نيز از جمله ديگر برنامه ها و اولويت هاي آموزش از راه دور مي باشند. و با همكاري و هماهنگي موسسان محترم افق هاي جديدي براي آموزش دانش آموزان به ويزه بازماندگان از تحصيل فراهم خواهد شد.

مديرآموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش ظرفيت هاي حمايتي قانون مدارس و مراكز غير دولتي را پشتوانه مناسبي براي تقويت مدارس آموزش از راه دور بيان كرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار