عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با پانا:

بودجه پیشنهادی دولت در حد رفع مشکلات آموزش و پرورش نیست

عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر نگاه بنیادین و زیربنایی دولت به آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: بودجه پیشنهادی دولت برای آموزش و پرورش به قدری کم است که در حد برطرف کردن مشکلات مختلف این وزارت خانه نیست.

کد مطلب: ۵۵۹۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در پاسخ به این سوال که آیا بودجه پیشنهادی سال 96 آموزش و پرورش که 31 هزار و 681 میلیارد و 562 میلیون تومان در نظر گرفته شده بودجه مناسب و کافی است؟ اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است بیش از 95 درصد بودجه ای که دولت به آموزش و پرورش می دهد صرف امور جاری این وزارت خانه می شود.

وی ادامه داد: هر فردی که وزیر آموزش و پرورش باشد برای اینکه بتواند در مسایل مختلف آموزش و پرورش تحول ایجاد کند، این امکان را ندارد تا به لحاظ اعتباری و بودجه ای روی مسایل مختلف مانور دهد.

نماینده سابق مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زمانی که به کارنامه آموزش و پرورش نگاه می کنیم می بینیم که تمام وزرا تقریبا توسط مجلس شورای اسلامی استیضاح شده اند این موضوع حاکی از آن است که آموزش و پرورش همیشه درگیر کمبود اعتبارات و بودجه بوده است.

خسروی سهل آبادی با بیان اینکه در پایان هر سال بین 4 هزار میلیارد کسری بودجه در آموزش و پرورش داریم اشاره کرد: اکنون نیز بعد از گذشت یک سال و نیم 2 سال پاداش خدمت برخی فرهنگیان سال 95 پرداخت نشده است.

عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: فکر می کنم باید نظام، رئیس جمهوری و هیئت دولت به آموزش و پرورش یک نگاه خاص داشته باشند تا مشکل زیربنایی این وزارت خانه حل شود.

وی گفت: موضوع کمبود بودجه ای وزارت آموزش و پرورش از عهده وزیر، کادر اداری و ستادی آموزش و پرورش ساخته نیست و این افزایش اعتبار بودجه ای نیز برای سال 96 در حد رفع مشکلات وزارت آموزش و پرورش نخواهد بود.

نماینده سابق مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در پایان بر نگاه بنیادین و زیربنایی دولت به آموزش و پرورش تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار