رئیس بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری:

آمبولی ریه موجب نارسایی قلب می‌شود/ زنان در معرض خطر ابتلا

رئیس بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه احتمال بروز آمبولی ریه در زنان به علت مسائل هورمونی بیشتر است، گفت: این مشکل ریوی موجب نارسایی قلب می‌شود.

کد مطلب: ۵۳۲۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ بابک شریف کاشانی در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره بین‌المللی تازهای قلب و عروق درباره آمبولی ریه، اظهار کرد: آمبولی ریه بیماری است که در آن لخته خون از قسمتی از بدن جدا و وارد ریه می شود که نهایت موجب بروز آمبولی می شود.
وی با بیان اینکه این بیماری قابل درمان نیست به همین دلیل توجه به آن بسیار ضروری است، افزود: بی توجهی به آمبولی ریه و راه های پیشگیری از آن حتی می تواند موجب مرگ بیمار شود.
مسوول پانل آمبولی ریه در هجدهمین کنگره بین‌المللی تازهای قلب وعروق در ادامه تصریح کرد: هم چنین بی توجهی به این بیماری موجب افزایش تعداد بیماران می شود.
شریف کاشانی درباره راهکار پیشگیری از بروز این بیماری، عنوان کرد: در ابتدا باید افرادی که در معرض خطر هستند را شناسایی و به کمک داروهای تزریقی، خوراکی و وسایل الکترونیکی مانع بروز این بیماری شد.
رئیس بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری درباره افراد در معرض خطر، یادآور شد: بیماران خاص، افرادی که در بیمارستان بستری می شوند و ... بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند.
شریف کاشانی با بیان اینکه آمبولی ریه می تواند موجب بروز بیماری قلبی شود، بیان کرد: اگر آمبولی ریه به موقع درمان و تشخیص داده نشود موجب نارسایی قلب و ایست قلبی می شود.
وی با بیان اینکه به دلیل مسائل هورمونی احتمال بروز آمبولی ریه در زنان بیشتر است، گفت: هجدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق ایران از 23 تا 26 شهریور در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می‌شود علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.iranathero.ir مراجعه کنند.
منبع:فارس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار