اعزام روحانیون و طلاب به مراسم پیاده روی اربعین حسینی

اربعین حسینی از چند سال پیش رونق خوبی گرفته است وحضور ایرانی ها در مراسم اربعین موجب شد که داعش کیلومترها عقب نشینی نماید.

کد مطلب: ۵۳۱۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قزوین، حجت الاسلام عباس افشار مسئول کارگروه یاوران اربعین حسینی در جلسه کارگروه یاوران اربعین حسینی که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزارشد،ضمن اشاره به اعزام طلاب وروحانیون مدارس علمیه قزوین به مراسم باشکوه اربعین حسینی گفت: در سالهای گذشته حضور طلاب وروحانیون در این مراسم باشکوه ومعنوی وهمراه با برنامه های مختلف فرهنگی وتبلیغی نبود که امسال با توجه به تاکیدات مدیر حوزه های علمیه استان در خصوص ثبت نام در سامانه مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین صورت خواهد گرفت.


حجت الاسلام افشار ادامه داد:این هماهنگی حضور روحانیون وطلاب در کاروان های اربعین حسینی باعث خواهد شد که بتوانند برنامه های ارزشمند تبلیغی وفرهنگی در این مراسم وهمراه با کاروانها داشته باشند.


حجت الاسلام افشار بیان کرد: تاکنون طلاب وروحانیون از مدارس علمیه قزوین در این سامانه برای اعزام به مراسم اربعین حسینی ثبت نام نمودند که این ثبت نام همچنان ادامه خواهد داشت.


مسئول کارگروه یاوران اربعین حسینی با اشاره به حضور باشکوه ملت ایران از اقصی نقاط ایران وحتی کشورهای مختلف در این کنگره عظیم معنوی تصریح کرد: زمانی که ایرانی ها در مراسم اربعین حضور نداشتند داعش در نزدیکی های کربلا و بغداد بود و ورود زائران اربعین حسینی وخیر و برکت آنها موجب شد که خطر داعش از عتبات عالیات وحتی بغداد دفع شود.


حجت الاسلام افشار اظهار کرد: اربعین حسینی از چند سال پیش رونق خوبی گرفته است وحضور ایرانی ها در مراسم اربعین موجب شد که داعش کیلومترها عقب نشینی نماید.


حجت الاسلام افشار ضمن اشاره به حضور زائران اربعین حسینی در این همایش بزرگ یادآور شد:هر زائر با اخلاص که وارد این سرزمین می شود خیر وبرکت دارد و بهترین پاسخی که به تکفیری ها می دهیم این است که عتبات عالیات هیچگاه ازشیعیان جدا نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار