رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران به پانا خبر داد؛

برنامه جدید مدیریت شهری برای جایگزینی موتورهای برقی

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با اعلام اینکه روند جایگزینی موتورهای برقی به جای موتورهای بنزینی طبق قانون برنامه پنجساله شهرداری پیش نرفته است، گفت: طبق برنامه باید سالانه 10 هزار موتورسیکلت برقی جایگزین موتورهای کاربراتوری شود اما این موضوع محقق نشد و قرار است روش های جدیدی برای تحقق این هدف اعمال شود.

کد مطلب: ۵۲۸۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد

محسن سرخو در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به آلایندگی موتورسیکلت های بنزینی اظهار داشت: موتورسیکلت های کاربراتوری یکی از منابع مهم آلاینده در سطح شهر تهران هستند که در حال حاضر این وسیله تردد، در محدوده طرح ترافیک تهران به عاملی برای آلودگی هوای پایتخت تبدیل شده اند.


رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با یادآوری این موضوع که قرار است از مهرماه موتورسیکلت های کاربراتوری شماره گذاری نشود، گفت: از مهرماه موتورسیکلت های کاربراتوری توسط پلیس شماره گذاری نخواهد شد، بنابراین در نظر گرفتن تسهیلات مالی برای جایگزینی موتورهای برقی ضرورت دارد.


وی درخصوص عدم استقبال از موتورسیکلت های برقی گفت: در برنامه پنجساله دوم شهرداری تهران جایگزینی موتورسیکلت های برقی به جای موتورهای بنزینی تأکید شده است و مدیریت شهری برای فاز اول خرید ۴۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را پیش بینی کرده بود اما این مساله هنوز مورد استقبال قرار نگرفته که عمده ترین عامل آن هم گرانی و به صرفه نبودن موتورسیکلت های برقی است که شهرداری باید برای این موضوع چاره اندیشی کند.


سرخو با اشاره به استفاده از سیستم حمل و نقل پاک در پایتخت خاطرنشان کرد: سیاست استفاده از حمل و نقل پاک سالهاست که در جلسات مختلف شهرداری مد نظر قرار دارد اما هنوز ساز و کاری برای استفاده از وسایل حمل و نقل پاک در شهر تهران فراهم نشده است.


این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری به کمک بخش خصوصی باید تسهیلاتی را برای استفاده از موتورسیکلت های برقی برای موتورسواران در نظر بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار