علیرضا لرستانی در گفت و گو با پانا؛

سوریان مشکل تاکتیکی و فنی ندارد/ حمید توان بدنی مناسب نداشت

پیشکسوت کشتی گفت: متأسفانه سوریان نتوانست مانند همیشه جنگنده مبارزه کند و مقابل حریف ژاپنی مغلوب شد و در بازی شانس مجدد هم باز هم نتوانست مقابل حریف قزاقستانی خود عمل‌کرد خوبی نشان دهد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

کد مطلب: ۵۲۷۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی پانا، پسر طلایی ایران از المپیک خداحافظی کرد. شب گذشته حمید سویان نابغه کشتی فرنگی نتوانست مانند همیشه جنگنده باشد و حریفان را در تشک به خاک بنشاند و هم در بازی اصلی و هم درمسابقه شانس مجدد توان مبارزه با حریفانش را نداشت و بازی را واگذار کرد تا پرونده سوریان در المپیک ریو بسته شود.

علیرضا لرستانی مربی کشتی فرنگی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی پانا درباره عملکرد سوریان در رقابت‌های المپیک گفت: متأسفانه سوریان نتوانست مانند همیشه جنگنده مبارزه کند و مقابل حریف ژاپنی مغلوب شد و در بازی شانس مجدد هم باز هم نتوانست مقابل حریف قزاقستانی خود عمل‌کرد خوبی نشان دهد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

وی افزود:سوریان همیشه در هر رقابتی در عرصه بین‌المللی خوب ظاهر می‌شد اما این اواخر نتوانست به خوبی از کشتی بگیرد همانطور هم که دیدید برای رسیدن به المپیک راه سختی را طی کرد و سه بار در مرحله مسابقه انتخابی کشتی گرفت تا سرانجام توانست دوبنده المپیک را به دست بیاورد.

پیشکسوت کشتی با بیان اینکه سوریان توان بدنی اش کاهش یافته است، عنوان کرد: اگر به هر دو بازی سوریان توجه کنید متوجه می‌شوید او از دقیقه 4 به بعد توان بدنی اش کاهش پیدا می‌کند و به شدت دچار افت انرژی می شود.در ابتدای هر مسابقه به خوبی از پس حریف برمی آید اما کمی از زمان بازی می‌گذرد نمی‌تواند به درستی تصمیم بگیرد و مغلوب حریف می شود. در بازی مقابل حریف قزاقستانی اگر زمان مسابقه 3 دقیقه بود سوریان برنده این دیدار می‌شد اما هنگامی که بازی به دقیقه چهارم کشیده می‌شود سوریان هم توانایی بدنی اش افت پیدا می‌کند و به درستی مغزش نمی‌تواند تصمیم بگیرد.

وی با بیان اینکه سطح کشتی گرفتن سوریان نشان داد تمرینات خوبی نداشته گفت: کاهش آمادگی جسمانی سوریان در هر دو بازی به خوبی نمایانگر این بود که او تمرینات خوبی قبل از المپیک نداشته است و از نظر آمادگی جسمانی ضعف دارد. محمدبنا یکی از نوابغ کشتی ایران است اما شاید درباره سوریان تصمیم گرفته بود به دلیل فشاری که در رقابت‌های انتخابی المپیک به او وارد شده است کمی تمریناتش را کاهش دهد و همین امر باعث شد او نتواند مقابل حریفان قدرتمند ظاهر شود.

پیشکسوت کشتی با بیان اینکه سوریان از نظر فنی مشکلی نداشت، اظهار کرد: حمید کشتی گیر تاکتیکی است و وقتی روند مبارزاتش را با حریفانش می‌بینیم او مشکل تاکتیکی و فنی ندارد و تنها مشکلش این بود که بدنش خالی می‌کند و توان مبارزه با حریفان را ندارد. به هر حال او 31 سال سن دارد و در این چندسال هم برای ایران افتخارآفرینی کرده است اما به هرحال دوران اوج هر کشتی گیر یک روزی به پایان می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار